Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

ARN-HEL-ARN kommer att vara billigast för 20TP, möjligen AB ARN-TXL-ARN... 1308 kr är det billigaste jag hittar på den.

ARN-LHR-ARN med BA är ju också ganska uppenbar om det finns några billiga biljetter kvar. Om du kan tänka dig att starta från annan ort än ARN öppnar ju andra möjligheter.

Hmm, SAS award ut och Oneworld hem till ARN kan ju vara en kul idé. Finns det någon bra kombo där tro?

Du kan ju åka t.ex. MAN-LHR-ARN på en enkel för 20TP i Y. Problemet är att det inte finns så många priser med BA från STO - kul saker som ARN-LHR-XXX där XXX ligger i Europa utanför UK brukar bli prissatta som ARN-LHR + LHR-XXX.

Du kan ju åka t.ex. MAN-LHR-ARN på en enkel för 20TP i Y. Problemet är att det inte finns så många priser med BA från STO - kul saker som ARN-LHR-XXX där XXX ligger i Europa utanför UK brukar bli prissatta som ARN-LHR + LHR-XXX.

DUB - LHR - ARN kostar bara marginellt mer an MAN - LHR - ARN,

Finns hyfsade priser till Australien

INCEURS
ORIGINATING EUROPE -
UNLIMITED STOPOVERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
LIMITED TO 2 FREE AND UNLIMITED AT EUR 200.00 EACH.
5 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
2 FREE IN EUROPE IN EACH DIRECTION
3 FREE IN JAPAN/KOREA, REP. OF/KOREA, DEM. PEOPLE'S
REP. OF/S.W. PACIFIC/SOUTHEAST ASIA EXCEPT CHINA IN
EACH DIRECTION
VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 20AUG 14 AND ON/
BEFORE 31MAR 15.
TICKETS MUST BE ISSUED ON/AFTER 07AUG 14 AND ON/BEFORE
08SEP 14.

Obs NKR
Oslo.jpg

Då blir det AY på lördag ARN-HEL-LHR
och på söndag blir LHR-HEL med BA och HEL-ARN med AY fick ett pris på 8.600:-
Någon som hittar ett lägre pris?

Något sent råd för dig, men kan vara bra att veta:
CE bokning via BA ger mkt lägre priser både på BA och AY flighter från LHR. Gjorde en random sökning en helg i november:

ARN-LHR t/r i CE 2893SEK. LHR-HEL t/r i CE £372 = 4272SEK. Totalt 7163 SEK,. En natt i LHR troligen billigare om man väljer större kedjor (SPG: Sheraton London Heathrow ofta £55-60 lördagnatt, Sheraton Skyline £85-90; Hilton LHR / LHR T5 +20-25£) i HEL är Hilton Vanta nyckfull pga strömmarna fr Asien,men ofta 90-92€ Hilton Strand ofta 85€.

En kanske mer trivial aspekt jämfört med 1450 kr i lägre pris, är möjligheten att njuta av Galleries F på T5 på vägen hem till ARN. :)

Något sent råd för dig, men kan vara bra att veta:
CE bokning via BA ger mkt lägre priser både på BA och AY flighter från LHR. Gjorde en random sökning en helg i november:

ARN-LHR t/r i CE 2893SEK. LHR-HEL t/r i CE £372 = 4272SEK. Totalt 7163 SEK,. En natt i LHR troligen billigare om man väljer större kedjor (SPG: Sheraton London Heathrow ofta £55-60 lördagnatt, Sheraton Skyline £85-90; Hilton LHR / LHR T5 +20-25£) i HEL är Hilton Vanta nyckfull pga strömmarna fr Asien,men ofta 90-92€ Hilton Strand ofta 85€.

En kanske mer trivial aspekt jämfört med 1450 kr i lägre pris, är möjligheten att njuta av Galleries F på T5 på vägen hem till ARN. :)
För basturesan i oktober har jag bokat ARN-LHR-HEL-LHR-ARN som genomgående biljett för 6300 kr, så visst är det billigare. Men då måste man ha framförhållning.

För basturesan i oktober har jag bokat ARN-LHR-HEL-LHR-ARN som genomgående biljett för 6300 kr, så visst är det billigare. Men då måste man ha framförhållning.
Jag var "desperat" att få BA guld när man var så nära ,så det var bara att boka och ta arvtagarnas pengar för att få guld nivå på BA, detta som @doc talar så gott om.
Jag som i våras sa att jag aldrig skulle boka BA fler gånger.
Men jag fick en 261/2004 från BA så det är väl dessa pengar jag åkte för, så blir ju inte arvtagarna blåsta.

Det verkar som det blir en manad till i norra Finland.....suck.... men bra for poangen. Sitter pa 2600-2700 TP och kan ta mig upp pa 3100 till jul om jag inte satsar pa ett EBG istallet. Om jag hamnar pa 3100 blir det 1900 kvar till GGL - hur drar man billigast/enklast pa sig 1900 TP (detta skulle garna lankas ihop med en resa till Atlanta i mars da det ar en konferens jag eventuellt tankte aka pa).

Vilket är det billigaste sättet att få ihop 4 st legs med BA-metall?
ARN-LHR-ARN * 2?

Last edited:
Toppen