Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Är med stor förtjusning man läser om er som gör MR enbart för att nå status :)

Men försvinner inte behovet av MR nu med AMEX Elite kortet? 20k poäng för 4000 är väll ganska billigt i sammanhanget och når man inte 30k poäng på vanligt vis är väll inte glädjen över ett *A guld särskilt stor ändå?

Men försvinner inte behovet av MR nu med AMEX Elite kortet? 20k poäng för 4000 är väll ganska billigt i sammanhanget och når man inte 30k poäng på vanligt vis är väll inte glädjen över ett *A guld särskilt stor ändå?
Eller så är jakten på *G bara en ursäkt för att få flyga.

Fast för ca. 4000 kr så får du 20 000 poäng genom att flyga också. Då får du tillfredsställelsen med att sitta i ett flygplan och ha trevligt i några timmar, och dessutom kunna attackbesöka någon lounge :)

Finns det några anledningar till att inte köra en MR? ;) Nej men skämt åsido, trodde själv aldrig jag skulle genomföra en MR. Dock så har det blivit mycket mindre flygande för min del i år pga föräldraledighet och ser gärna att jag behåller min status tills det drar igång igen.

Körde min första MR för ungefär en månad sedan och det var faktiskt över förväntan, fick en hel del garv av cabin crew, tom kaptenen valde att komma ut och snacka lite då han hörde att en pax skulle tillbaka. Ingen visste vad Businessclass.se var för någonting men alla hade sett BC-taggarna tidigare. Sen kan man ju alltid sitta och jobba, kolla film m.m. Sitter man i PLUS så är det ju fri servering, finns värre sätt att spendera sin dag på ;)

Toppen