Xilan
Medlem
En släkting ska åka till Accra, Ghana i början av januari, med hemresa knappt ett halvår senare. Jag agerar bollplank i frågan om biljettinköp, men vänder mig nu till forumet för konsultation.
Av flera orsaker vill personen ha så flexibla villkor som möjligt när det gäller hemresan. Dvs möjlighet att åka hem tidigare om det skulle behövas av någon anledning. (Ebola har ej rapporterats alls i Ghana men man vet ju aldrig.)
Det jag har tittat på är enkelbiljetter. Utresa för ca 3200:- med Ethiopian. Hemresa ligger på drygt 4000:-. Då har man ju så mycket flexibilitet man vill.
I övrigt såg jag för några månader sedan biljetter i Premium Economy med BA för ca 7500:- men dessa priser ser jag inte alls nu. Någon som vet mer?
Av flera orsaker vill personen ha så flexibla villkor som möjligt när det gäller hemresan. Dvs möjlighet att åka hem tidigare om det skulle behövas av någon anledning. (Ebola har ej rapporterats alls i Ghana men man vet ju aldrig.)
Det jag har tittat på är enkelbiljetter. Utresa för ca 3200:- med Ethiopian. Hemresa ligger på drygt 4000:-. Då har man ju så mycket flexibilitet man vill.
I övrigt såg jag för några månader sedan biljetter i Premium Economy med BA för ca 7500:- men dessa priser ser jag inte alls nu. Någon som vet mer?
- Varifrån vill du börja din resa? Arlanda (ARN)
- Var är din destination? Accra, Ghana (ACC)
- När vill/behöver du resa ut? Vecka 3 gärna tidigt i veckan, dvs 12-15 januari 2015. Även helgen innan kan funka.
- När vill/behöver du komma hem? Åka från Ghana någon av de första dagarna i juli 2015. Det spelar ingen större roll förutom att resan inte får bli längre än 6 månader. Riktdatum för hemresa kan vara 3 juli 2015.
- Hur länge vill du vara borta? Se ovan. Max 6 månader.
- Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
- I vilken kabinklass? Economy eller Premium Economy
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ej Royal Air Maroc, annars inga preferenser.
- Vad är din budget? (per person) Budgeten är ca 8000:- men kan sträckas till 10 000:- om det exempelvis skulle innebära bättre komfort.
- Vad är det viktigaste för dig?
- Flexibla villkor för hemresan
- Möjlighet att ta med mycket bagage
- Jag vet givetvis detta är något som normalt sett inte förknippas med ekonomibiljetter. Men hemresan kan behöva bokas om så den möjligheten måste finnas. Givetvis accepterar resenären då att betala en avgift och eventuellt pristillägg för detta.
- Generösa bagageregler är ett plus men ingen dealbreaker.
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, raka spåret dit och hem.