Senaste nytt

450 poäng saknas till Guld hos Miles and smiles

Är det inte precis det vi just diskuterat i den här tråden? Jag hade nog bokat det du har hittat ASAP, annars är risken att de billigaste biljetterna försvinner och du får betala det dubbla.

Jo Agehall, men om du läser tidigare inlägg så kom det inte så många konkreta svar. Därför ställde jag frågan på nytt för att se om det fanns billigare alternativ.
Jag antar att priset jag hittat är av de billigare alternativen och jag får se till att boka dem.

Vet du hur det fungerar med inrikesflyg i SAS plus, har man tillgång till lounge i Stockholm på tex en lördag kl 08.00?

Det är svårt att hitta "prisvärda" alternativ när det är så lite poäng det handlar om. Det är mycket enklare när det är mer poäng du ska dra in...

Och ja, du ska komma in i loungen så länge den är öppen (givet att du flyger plus eller har status då). Jag kan inte tänka mig annat än att loungen på ARN T4 är öppen kl 8, även om det är lördag, men dubbelkolla på sas hemsida.

Du kan flyga ARN-GVA t/r med SWISS för 534kr. Den ska ge 500 miles då den bokas i K som ger 25% intjäning. Flyger de fortfarande från Göteborg?

Var av en slump inne på mitt M&S konto och såg där att jag som classic plus kan köpa 1000 status mile för 50 EUR.

Har en resa bokad med SAS i november i plus som kostade 1800 kr enbart för att få ihop de sista poängen för att bli Star Alliance gold.

Ni som kan detta, kan jag avboka min plusbiljett och få pengarna tillbaka och istället köpa 1000 status miles?

Var av en slump inne på mitt M&S konto och såg där att jag som classic plus kan köpa 1000 status mile för 50 EUR.

Har en resa bokad med SAS i november i plus som kostade 1800 kr enbart för att få ihop de sista poängen för att bli Star Alliance gold.

Ni som kan detta, kan jag avboka min plusbiljett och få pengarna tillbaka och istället köpa 1000 status miles?
Plusbiljett är avbokningsbar med pengarna tillbaka, ja.

Vet någon om det finns något liknande för M&S som motsvarar Eurobonus familjekonto?
Det vill säga att min sambos poäng överförs till mitt M&S-konto?

(Det är inga statusmil jag är ute efter, jag förstår att det bara är extramile som förs över).

Det finns, men det är väldigt svårt att öppna ett familjekonto på grund av deras värdelösa kundtjänst. De vill bland annat se marriage certificate och födelseattest.

Vad synd.
Det hade verkligen gjort susen att få in min sambos poäng för kommande resa till NYC med United i P.

Vi är å andra sidan inte gifta, så då kanske det inte går?

Vad synd.
Det hade verkligen gjort susen att få in min sambos poäng för kommande resa till NYC med United i P.

Vi är å andra sidan inte gifta, så då kanske det inte går?
Jag ringde faktiskt idag och frågade om family account. Tydligen ska det numera gå att bara skicka in kopia på ID-kort och Miles&Smiles nummer till milesandsmiles@thy.com så det kan nog vara värt att göra ett försök.

Toppen