Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, inte med de som finns ju. Däremot kommer open jaw tillåtas med de nya som kommer efter Amex uppdateringar i november. (finns separat tråd med mer detaljer om de uppdateringarna)

Nja, kanske misstolkar ditt svar men jag m.fl. har fått det bekräftat av AMEX kundtjänst att även "aktiva vouchers" kommer få ny vilkoren 1 nov. Det skall även Tallinn fått information om.

Nja, kanske misstolkar ditt svar men jag m.fl. har fått det bekräftat av AMEX kundtjänst att även "aktiva vouchers" kommer få ny vilkoren 1 nov. Det skall även Tallinn fått information om.
Jag syftade bara på de vouchers som finns idag om de används idag. Inget om vad som händer när de nya reglerna träder i kraft.

Detta känns som en dum fråga redan innan jag ställer den men: Med nya vouchern skulle man kunna boka till New York via ORD eller IAD och vidare med ett star alliance bolag till New York? Ger ju väldigt mycket ökade möjligheter till C-bokningar. Tillägg: Det vill säga med SK över atlanten.

Detta känns som en dum fråga redan innan jag ställer den men: Med nya vouchern skulle man kunna boka till New York via ORD eller IAD och vidare med ett star alliance bolag till New York? Ger ju väldigt mycket ökade möjligheter till C-bokningar. Tillägg: Det vill säga med SK över atlanten.

Det låter ju onekligen som ett bra sätt att använda vouchern. Till ORD brukar det ju finnas plats, och så får man hoppas att det finns tillgänglighet exepmelvis ORD-NYC på UA, eller varför inte en omväg med AC?. Sen åker man ju på skatter och avgifter på inrikesflyget i USA, men det är väl inte så farligt?

Det låter ju onekligen som ett bra sätt att använda vouchern. Till ORD brukar det ju finnas plats, och så får man hoppas att det finns tillgänglighet exepmelvis ORD-NYC på UA, eller varför inte en omväg med AC?. Sen åker man ju på skatter och avgifter på inrikesflyget i USA, men det är väl inte så farligt?

Precis min tanke!

Aktuell väntetid på Talinn är ca 35 minuter (av instrumental ABBA!).

Jag försökte avboka en 2-4-1 resa (bokad innan 1/11) och applicera den på en one-way biljett istället.
"NoGo" enligt agenten går den ej använda med nya villkor.

Aktuell väntetid på Talinn är ca 35 minuter (av instrumental ABBA!).

Jag försökte avboka en 2-4-1 resa (bokad innan 1/11) och applicera den på en one-way biljett istället.
"NoGo" enligt agenten går den ej använda med nya villkor.

Fast det stämmer inte. Jag har fått det bekräftat från AMEX kundservice, vilket flera andra på forumet också fått. Ring till AMEX och berätta läget så lär de informera Talinn på nytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen