Senaste nytt

[Tips] Användbara tips om bonusresor med bmi Diamond Club miles

Du betalar 75% miles för barn 2-11 år gamla på flygningar med BMI men alla andra bolag så får du betala 100% för barn.

Nu är det bekräftat. Jag har gjort en dummy booking och det gick att boka.

Här kommer ännu ett exempel om bra sätt att använda bmi miles.

Dubai-Zurich: SWISS First
(ingen stopover är tillåten)
Zurich-(via Nairobi)-Dar es Salaam: SWISS First

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Zone 5(UAE)-Zone 5(Tanzania)
12.500 miles + 87,50 GBP + skatter i First class per enkelresa

Pga det är enda routing som tillåter att resa i First class mellan de länderna, så accepterar bmis Indian Call Centre(ICC) det som en Zone 5-Zone 5 award.

Har du inte några bmi miles? Inga problem.
Man kan köpa upp till 24.000 miles per år och man får 1.000 miles vid registrering av nytt konto.
Inköpkostnaden av miles: 12 GBP/1.000 miles + 15 GBP
Köp av 24.000 miles kostar 303 GBP.

303 GBP + 175 GBP + 4,50 GBP(kreditkortsavgift) + skatter ca 352 GBP = 834,50 GBP, totalt ca 8.900 SEK för t/r

Totalt ca 8.900 SEK kan man njuta SWISS First 28 timmar. Det kallar jag deal. :cool:

Last edited:
Då borde man kunna få igenom JNB-ZRH-DXB i F för 18750 miles + 125 GBP + skatter (zone 6 - zone 5) på samma grunder:cool:

Någon som vet om det går att boka F med Lufthansa för miles + cash + 10000 miles LH tillägg eller om man måste boka med bara miles + tillägg?

Nu är det bekräftat. Jag har gjort en dummy booking och det gick att boka.

Här kommer ännu ett exempel om bra sätt att använda bmi miles.

Dubai-Zurich: SWISS First
(ingen stopover är tillåten)
Zurich-(via Nairobi)-Dar es Salaam: SWISS First
Pratar vi om T/R eller enkelväg? Jag börjar nu fundera om det går att fixa till en kombo BD + US award med en openjaw mellan DXB och DAR. Även om man kan spendera ett par dagar i DXB tror inte att man är så sugen att stanna någon dag i DAR.

Pratar vi om T/R eller enkelväg? Jag börjar nu fundera om det går att fixa till en kombo BD + US award med en openjaw mellan DXB och DAR. Även om man kan spendera ett par dagar i DXB tror inte att man är så sugen att stanna någon dag i DAR.

ca 8.900 SEK inkl. skatter är för t/r.

12.500 miles + 87,50 GBP + skatter i First class per enkelresa

303 GBP(köp av 24.000 miles) + 175 GBP(cash) + 4,50 GBP(kreditkortsavgift) + skatter ca 352 GBP = 834,50 GBP, totalt ca 8.900 SEK för t/r

Då borde man kunna få igenom JNB-ZRH-DXB i F för 18750 miles + 125 GBP + skatter (zone 6 - zone 5) på samma grunder:cool:

Någon som vet om det går att boka F med Lufthansa för miles + cash + 10000 miles LH tillägg eller om man måste boka med bara miles + tillägg?

Ja, det är tillåtet. Miles+Cash + 10.000 miles per Lufthansa First segment.

Exempel:
Johannesburg-Frankfurt: Lufthansa First
Frankfurt-Dubai: Lufthansa First

(7.500 miles + 50 GBP) x 2,5(First class award) + (10.000 miles x 2 segment) = 38.750 miles + 125 GBP per enkelresa

Sedan är det annan sak om man hittar Lufthansa First class award överhuvudtaget.

Det finns ganska gott om LH F om man bokar sent, det verkar som om dom släpper fler bonusplatser 10-12 dagar innan avgång.

Jag gjorde en snabb koll på ANA och till nästa vecka finns det t ex F-platser på FRA-KIX/ICN/DEL, MUC-DXB/GRU/JFK/EWR
Finns F på NH MUC-NRT också under nästa vecka.

Jag har ca 100K BD miles jag tänkte bränna under mars/april så jag försöker hitta något kul både flyg och resmål.

Det finns ganska gott om LH F om man bokar sent, det verkar som om dom släpper fler bonusplatser 10-12 dagar innan avgång.

Ja, det stämmer.
Men vänligen komma ihåg att som bmi Diamond Club Gold behöver man boka minst 3 arbetsdagar före avresa och Blue och Silver medlem behöver boka minst 5 arbetsdagar före avresa.

Enligt min tidigare erharenhet räknar bmi Indian Call Centre(ICC) inte lördag/söndag som arbetsdagar trots att ICC jobbar och man kan göra bonusresabokningar på lör-/söndagar.

Toppen