Senaste nytt

Hur når man EBG snabbast

"Dålig växelkurs" är dagens underdrift. Den är fullkomligt urusel.
Word!!! Det där kan bara vara bra om du upptäcker i allra sista stund på ditt kvalificeringsår att du är några poäng kort. Det går att betala med 1 poäng + pengar också. Då kostar det ungefär 1 SEK/poäng... EBG för femtio papp om man har noll baspoäng på året... :D

Hej,

Bryter in lite här i tråden.

Har bestämt mig för att byta till Eurobonus och *A från One World och BA. Är ganska ny i det här, men har bestämt mig för att se till att skaffa EBG innan 29 Sept 2015.

Anyways, bor och studerar för närvarande i London.

Den flygning jag gör oftast nu förtiden är till Sverige. Då brukar jag ta mig till Linköping, vilket betyder att jag åker LHR - CPH - LPI som resulterar i 4 segments t/r samt 3000 poäng (SAS ungdom/GO) eller 6000 (SAS Plus).
Då jag som student föredrar att hålla nere priserna så brukar jag flyga med SAS ungdom.

Till min fråga/-or
Vad tycker ni jag bör satsa på? Poäng eller Segments?
Samt vad finns det för "bra" resor från LHR att ge sig ut på för att jaga segments/poäng?

Har sett LHR - ARN - AGP - ARN - LHR för cirka 4000 vilket resulterar i 10 000 poäng. Vilket obviously är en rutt för att jaga poäng isf. Är det i princip det mest prisvärda/effektiva resan jag kan göra för att jaga poäng (inom europa)?

Har precis börjat sätta mig in detta, och detta är första inlägget på BC. Så help me out! Vad har ni för tips till mig för att nå EBG?

Det är nog lättaste att nå EBG på poäng, om man skulle behöva några poäng så finns det ju alltid möjlighet att göra en MR.
Jag såg i tråden mina kommande flygningar att du har många flygningar på kort tid, jag tror att du kommer kunna nå EBG även på segments om du fortsätter på det viset.
Lycka till.

Last edited:
Den ger ju 6000 poäng i GO och 12000 i PLUS.
Med god framförhållning kan du nog få den resan för 2000 i GO och 4000 i PLUS.

Det kan vara kostnadseffektivt att lägga MR's när du redan är på besök i Sverige för att undvika att betala för ett "onödigt" LHR-ARN-LHR eller liknande. Alltså, du kan få typ ARN-OSL-BCN r/t för 2500 i Plus, Alicante 2100 m.m. Det rasslar till rejält i poängkassan. Det är ju dessutom ganska skönt med en weekend i dessa regioner på höst/vår!

Toppen