Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Löste sig poängen för dig? Jag tror jag är på väg att råka ut för samma grej. OT confirm OK i förrgår "subject to availability" ingen ny biljett skickad, nu vid inchecking i Montreal har jag fortfarande ekonomiplats. Får se vad de säger i incheckingen på EWR om ett par timmar.
Idag kom rätt poäng in på kontot, 8000 för uppgraderingen till PLUS. Inget mailsvar (ännu) på den inskickade retro-claimen, men poängen duger gott. Drygt fyra veckor tog det från det att claimen var inskickad.
rätt poäng.jpg
 

LMH

Medlem
SK903 ARN till EWR imorgon. Bokad biljett i GO i september, OT direkt efter. Bokade ett par dagar senare biljett till frugan samt OT direkt efter det. Kostnad ca 380€ per styck.

Mailade OT och bad dem hantera bokningarna tillsammans, medveten om risken med detta..

Uppgradering till Business kom igår för bägge!

Ratio: 1/1
 
30€ + 1€ fee for 1000 ekstra point var en no-brainer! Spændende at se hvordan det ender :)
Edit: Håber den går igennem... Kan ikke huske hvornår jeg sidst har fløjet Go og det skal helst blive sådan :D
 

J4cob

Medlem
Har biljetter CPH-PVG-CPH i saver plus-klassen (P-klass). Dessa har ju varit krångliga att via OT lägga in uppgraderingsförfrågan på. Dock efter samtal med någon supervisor på SAS sales och OT själva har den nu öppnats upp för mig!
Min fråga lyder, €173 från plus till biz, läge att slå till?
 

jth

Medlem
Min fråga lyder, €173 från plus till biz, läge att slå till?

Kul att de fått ordning på P-klass till slut!
Ja, om det är värt eller inte ... du får ju numera samma antal poäng så det är frågan om du tycker €173 för en stol som går att fälla i 170 grader och lite trevligare mat (kanske) är värt det...
Det är den summan det normalt ligger på, så jag tror inte du tjänar något på att vänta i så fall.
Det kostar 25000 poäng att gate-uppgradera, så med ett ofta använt värdemått så är det 2500 kr (0.10 sek/p). I det avseendet är ju OT alltså en bättre deal.
 

taxvalp

Medlem
Kan ocskå bekräfta att det nu går att uppgradera P-klass på longhaul. Är i Bryssel och såg att det år uppgradera hemresan BRU-ARN från Go till Plus för 69 USD, passar på det erbjudandet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen