Senaste nytt

Att resa mycket - mat, alkohol, representation och trötthet

Jacob

Medlem
Det du beskriver ovan Jacob är väldigt vanligt inom sälj.
Då jag själv jobbar med sälj känner jag till det alltför bra. Hade det bara varit resa så skulle det inte vara några problem men så fort man blandar in middagar, nattklubbs besök osv med kunder så blir man förbannat sliten.
Jag skulle inte ens vilja att min värsta fiende ska uppleva det :)
Speciellt kombinationen resor+representation kan vara rätt förödande. Det blir liksom kaka på kaka.

Jag möter en del sånt i det jag gör, det bjuds ofta på något att dricka när det är sammankomster och ibland öppen bar när det är större saker, och det skapar helt klart en lite annorlunda situation i tillvaron. Likaså blir det en märklig situation i det privata när man efter en arbetsvecka känner sig måttligt sugen på att göra det många andra gör när veckan är över, gå ut och dricka öl/vin/drinkar på fredagskvällen.

För de flesta är det superskoj när det sker någon enstaka gång, vilket så klart också är tanken, men blir det allt mer regelbundet gäller det verkligen att hitta ett förhållningssätt till det.
 

johhenrik

Medlem
En annan som ju har fri minibar på InterContinental också får ju tänka till så man inte är där och tar den där flaskan vin på kvällen. Finns tillfällen jag själv reagerat på att man druckit mer än normalt, även om det oftast är juice och vatten jag brukar konsumera. Har man en polare på rummet brukar det ju dock ibland kunna tömmas... :p
 

Jonas C

Medlem
En annan som ju har fri minibar på InterContinental också får ju tänka till så man inte är där och tar den där flaskan vin på kvällen. Finns tillfällen jag själv reagerat på att man druckit mer än normalt, även om det oftast är juice och vatten jag brukar konsumera. Har man en polare på rummet brukar det ju dock ibland kunna tömmas... :p
... Och så Champagne + annat på loungen. Kanske läge att byta till en annan hotellkedja, som typ Radisson där det starkaste som erbjuds är pulverkaffe på rummen ;)
 

ChabbeT

Medlem
... Och så Champagne + annat på loungen. Kanske läge att byta till en annan hotellkedja, som typ Radisson där det starkaste som erbjuds är pulverkaffe på rummen ;)
Hehe @Jonas C fick minsann en flaska vin som välkomstgåva mina två senaste gånger på carlsons hotell i Berlin. Kan dock inte dricka innan operation det är högst oprofessionellt. De brukar stå fulla rummet ev ger jag flaskan till en vän på stan.
 

sembl

Medlem
Att ha loungetillgång både på hotellet och flygplatsen är inte bara till godo. Så jag har som mål att inte dricka alkohol när jag är ensam. Annars blir det just kaka på kaka metoden, och plötsligt småsipprar man vin hemma på väg till duschen från köket.

Har helt slutat med representation med och låter andra sköta det och hänger sällan med på middagar. Jag behöver min egentid där allt inte kretsar kring jobb.
 

agehall

Medlem
Den här tråden spann iväg lite OT, men i en ganska intressant riktning. Kanske läge att bryta upp den i två trådar så att vi kan fortsätta diskussionen?

@Jacob?
 

NyfikenGrau

Medlem
En fråga till affärsresande som jag själv ofta undrat när man sitter där lite lagom mosig och ska kliva ur ekonomisätet efter en 11-timmarsflygning, ofräsch med stela leder och nedsatt tankeförmåga - brukar ni få någon "anpassningstid"/rentav -natt på destinationen, eller är det bara direkt iväg till möten? Olika beroende på vilken kabin ni får välja? Hur fixar ni att vara "glada och produktiva" i ett sånt läge?
Frågan gäller enbart longhaul såklart.
 
Toppen