Har bara skumläst villkoren, men har kravet om att man skall betala resan med kortet försvunnit? Vill minnas att det fanns tidigare.
Står i punkt 2: "Resan måste betalas till minst 75% genom American Express eller EuroBonus-poäng."
Har bara skumläst villkoren, men har kravet om att man skall betala resan med kortet försvunnit? Vill minnas att det fanns tidigare.
Om han någon gång tänker säga upp kortet, eller de slopar de 20 000 poängen i framtiden, så har han ju säkrat silver ett år extra jämfört med att skaffa kortet nu.Hmm.. har du tänkt säga upp Amexkortet efter du fått poängen? Annars får jag inte ihop hur du resonerar... Du får ju 20k baspoäng en gång per år. Om du får dem nu eller om 6 månader spelar ju ingen roll, eftersom du nu kvalificerar dig till silver asap, vilket innebär du är silver även nästa år, som du sen återkvalificerar igen när du betalar årsavgiften. Sen kan det ju finnas en poäng i att få in dem tidigt i sin period om man tror man kommer flyga ihop 30k själv, för att uppnå Guld så fort som möjligt.
Även jag fick svaret att min spend transfereras. Jag har spenderat 290 tkr i år så det var lätt att få en andra voucher. Fått besked att man måste ha en speciell kod skriven på ansökan för att vara säker. Kvinnan på kundtjänst skulle skicka en ansökan i början av november direkt hem till mig. Återkommer med rapport.
Jag har sedan tidigare Amex SAS Eurobonus Elite-kort och pratade precis med kundtjänst. Enligt dem så kommer de nya förmånerna läggas till mitt befintliga kort och den nya årsavgiften får jag nästa gång det är dags att betala.
Jag har precis som många andra avvaktat med att nå 150' för min voucher i år men nu är det då fritt fram och en voucher kommer gälla även hela nästa år och med de nya förmånerna även om jag går över 150' redan idag.
/Christian
Har du redan uppgraderat kortet? Finns det redan tillgängligt? Trodde man behövde vänta till den 1/11?Nu har det dykt upp en länk med de nya förmånerna för mitt kort när jag är inloggad på amex hemsida:
Har du redan uppgraderat kortet? Finns det redan tillgängligt? Trodde man behövde vänta till den 1/11?
Precis, jag har haft Elite sedan länge och de nya förmånerna kommer läggas till mitt kort fr o m i morgon enligt kundtjänst. Nu verkar det ju även som att länken på hemsidan tyder på det.Fanns elite förut också, är säker de användarna som nu kan börja se hur det nya kortet blir.