Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
hmm, som föräldraledig nu så har det blivit minimalt med resande, så mitt nuvarande EBG försvinner i mars nästa år, (intjäning jan-dec), är det taktiskt att skaffa Elite innan årsskiftet så jag behåller silver? eller åker man bara ner ett steg? men å andra sidan, skaffar jag det i jan så blir det ju silver som gäller längre... ;) borde ju vara bättre att vänta tills nästa period börjar, som så många andra skriver.
Jag hade väntat.
är det samma poäng-intjäning på extrakortet till Elite?
Japp, det ska det vara!

jo, om det är så att jag annars åker ner på silver ett år tidigare. :) får jag det nästa år, så har jag det till 2017 i mars.. alltid något.

jo, om det är så att jag annars åker ner på silver ett år tidigare. :) får jag det nästa år, så har jag det till 2017 i mars.. alltid något.
Hmm.. har du tänkt säga upp Amexkortet efter du fått poängen? Annars får jag inte ihop hur du resonerar... Du får ju 20k baspoäng en gång per år. Om du får dem nu eller om 6 månader spelar ju ingen roll, eftersom du nu kvalificerar dig till silver asap, vilket innebär du är silver även nästa år, som du sen återkvalificerar igen när du betalar årsavgiften. Sen kan det ju finnas en poäng i att få in dem tidigt i sin period om man tror man kommer flyga ihop 30k själv, för att uppnå Guld så fort som möjligt.

Nu fick jag ny info från AMEX avseende 2-4-1 som var mycket intressant. (Ha i åtanken att jag är AMEX Platinum, kan tänkas ha en påverkan).

Jag fick min senaste 2-4-1 i mars. Min fråga var då huruvida jag kan använda den på hela *A. Hennes svar var att det kommer gå alldeles utmärkt förutsatt att jag väntar med att boka till tidigast den 1/11.

Vidare undrade jag vad som gäller om jag går upp till Elite avseende den 2a 2-4-1. I det fallet blev tyvärr svaret att den delen gäller endast för Elite kortet och jag kan således inte transferera min "spending" från nuvarande Premium kort till Elite kortet.
Även jag fick svaret att min spend transfereras. Jag har spenderat 290 tkr i år så det var lätt att få en andra voucher. Fått besked att man måste ha en speciell kod skriven på ansökan för att vara säker. Kvinnan på kundtjänst skulle skicka en ansökan i början av november direkt hem till mig. Återkommer med rapport.

De där är väl de korten som redan finns, eller hur?

[EDIT] Fast de "nya" verkar bli lika förutom att classic blir blått.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen