Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja då bör det med andra ord vara dags att skaffa en till kortägare som du kan kreditera dina inköp till..
2-4-1 vouchern är ju tyvärr begränsad till SAS flyg, vilket signifikant reducerar värdet av förmånen. Enbart på arbetskostnader så kan jag uppnå den volymen på några månader om jag anstränger mig, ska jag sedan lägga till personliga kostnader så kommer jag upp till åtminstone två vouchers/år. Ja frun har ett eget kort, men det fattas ytterligare en nivå som man borde nå med lite tveaks..

Var inte den med 20 000ebp i premie med årsavgiften på 1000kr? Kanske vore värt det ändå men inte lika tydligt att det är värt att krångla för att få det.

det vanliga erbj är ju 6k poäng, så diffen är 14kp. dessa 14kp får man för 1 000 svenska kompisar, ganska ok?!

bokade ett hotell på hotels.com, men inget syns online på amex, hur lång tid brukar det ta innan betalningarna dyker upp där?

/Ándreas

det vanliga erbj är ju 6k poäng, så diffen är 14kp. dessa 14kp får man för 1 000 svenska kompisar, ganska ok?!

bokade ett hotell på hotels.com, men inget syns online på amex, hur lång tid brukar det ta innan betalningarna dyker upp där?

/Ándreas

Beror helt på vilket ställe det är, allt från dagen efter till fjortondagar...

Jag bokade ett hotel med Amex 4 månader i förväg, hotellet drog aldrig pengarna och jag sa jag upp kortet
en månad innan jag skulle dit.
När jag väl kom till hotellet sa de "ja, det här var ju betalt" :confused:
Då visade det sig att de tagit betalt dagen innan jag checkade in, trots att kortet var uppsagt och spärrat.
Jag ringde Amex och sa ungefär vafanihelvete kortet är ju spärrat och kontot uppsagt.
Fick beskedet att när man en gång använt kortet som säkerthet vid hotellbokning etc. så går det fortfarande att ta betalt ibland.:mad:
Efter några veckor kom det då en räkning från Amex, men några EB poäng fick jag aldrig.

Ja, annars vore det inte mycket till säkerhet för hotellet.
..

Det betyder ju också att om man tappar kortet så kan någon som hittar det boka rum här och där, eller göra annat, och sen hjälper det inte att spärra det utan man får ändå betala, och får sen besväret med att reklamera betalningar.

Bra för dig också, hade de inte fått genom korttransaktionen finnns ju risken att de hyrt ut ditt rum till någon annan...

Rimlig kunderservice innebär att de hör utav sig om det är problem, speciellt om de väntat 4 månader med att dra Advance Payment,
Hade det varit ett spärrat VISA kort hade det definitivt varit omöjligt att ta betalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen