Senaste nytt

SAS introducerar ny Business Class i januari 2015

Upandaway

Ny medlem
Det har du förstås alldeles rätt i.. Det finns väldigt mycket osäkerhet inbyggt i mina spekulationer..
Men om jag träffar rätt så återkommer jag med ett litet resereportage!
 

Upandaway

Ny medlem
Det är nog så att de börjar med A340.. eller? Någon med avvikande tankar?
Skickar med ett citat från SAS "Vi introducerar våra nya kabiner i januari 2015 när den första A340 avslutar sin ”heavy D-check” och då rensar vi ut hela den gamla kabinen och börjar om med allting nytt"
 

Dr. Miles

Expert
Jag trodde det bara var A330 som skulle uppdateras.
Är det A340 också?
Det framgår också tydligt i Jacobs artikel.
Jacob skrev:
Nu är det ett år till det första Airbus A340 flygplanet byggs om med tre helt nya kabiner: Business Class, SAS Plus och SAS Go ersätts av ett rejält uppfräschat koncept. BusinessClass.no har fått möjlighet att titta närmare på den slutgiltiga produkten – alla bilder är märkta ”confidential”.
SAS introducerar ny Business Class i januari 2015 - BusinessClass.se
 

Upandaway

Ny medlem
Bra, då är vi två.. ;)
Har med mig dottern för en bilresa mellan SFO och LAS.
Så jag hoppas att SAS visar sig från sin bästa sida!
Om de ska attrahera en ny generation ;)
 

johisco

Medlem
Jag hade safeat med en tor med både A33 och A34 nästa sommar för att vara säker men vart tyvärr tvungen att boka av den. Blir A34 sista januari och i början på februari så det är såklart kört, - lär ju inte vara den jag åker som de börjar med.
 
Antar att man vill försöka konkurrera om premiumkunder från andra bolag, då det knappast är hållbart att fylla stolarna med award-pax och upgrades som man gör idag. Likaså finns det färre stolar i den nya kabinen, så det bör nog inte bli så svårt att fylla den.

Eftersom SAS inte är ett Premium Bolag kan man inte konkurera där. Premium bolag erbjuder minst C klass på alla sträckor, annars är man ett charterbolag eller något annat typ av bolag.
 
A

Aurora

Guest
Eftersom SAS inte är ett Premium Bolag kan man inte konkurera där. Premium bolag erbjuder minst C klass på alla sträckor, annars är man ett charterbolag eller något annat typ av bolag.

SAS tilbyr bookingklasse: C på alle strekninger ;) :p

Tror nok ikke det finnes noe fasitsvar på når de første flyene er ferdig ombyggede/"upgraded". Selv når de går inn til upgrade så kan det komme forsinkelser pga underleverandører, så det blir spennende å se når første flyet blir ferdig :)
 
Toppen