Senaste nytt

Lufthansa First: En weekend i Toronto

Tack för alla glada tillrop.

Lite segt med feber på hemresan och "tighta" anslutningar "fel" gate i FRA kan ju innebära ganska lång promenad i synnerhet om man vill till en lounge också.
Kändes som en evighet att behöva gå när man landat längst ut vid C-gaterna. Såg dessutom ut som "tält-läger" i hela terminalen, var massvis med uppställda sängar längs med alla väggar. Någon som vet varför?

Mycket trevlig rapport Mr. Palmen! Wienerschnitzeln såg inte alls dum ut, bra jobbat!
Tyskarna kan helt klart sin schnitzel det ska man inte sticka under stol med.

Jobbigt att läsa sådant här. Gör ju att man vill samla poäng. Verkar som du är nöjd, och vi vanliga EBS avundsjuka.
Man behöver inte vara EBG eller EBD för att få ihop dessa poäng, jag blev inte EBG förrän i maj i år och hade då redan fått ihop de 150k poäng som behövdes för denna resa. Bra nyttjande av kreditkort samt kampanjer med extrapoäng kan få ens EB-poäng att ramla in rätt fort.

Mycket trevligt rapport! Dock blev jag förbryllad när jag såg YVR, det är ju Vancouver, men du skriver att du är i Toronto (YYZ). Kanske lite väl mycket Champagne där? ;)

Mycket trevligt rapport! Dock blev jag förbryllad när jag såg YVR, det är ju Vancouver, men du skriver att du är i Toronto (YYZ). Kanske lite väl mycket Champagne där? ;)
Det var det första jag såg själv när jag vaknade idag och undrade hur många som skulle kommentera det. Har redan anmält tråden och bett om att få det korrigerat. Tyvärr var det ingen champagne igår som gjorde att skrivandet blev lite suddigt :)

Appropå att 747-400 med treklasskonfig går i graven sommaren 2015, så har jag försökt att lusläsa Air Line Route för att så vilka sträckor som finns österut. När jag har dubbekollat med att göra torrbokningar verkar det som att Osaka är det enda alternativet? Någon som har ytterligare info? @Senator, vet du mera?

Appropå att 747-400 med treklasskonfig går i graven sommaren 2015, så har jag försökt att lusläsa Air Line Route för att så vilka sträckor som finns österut. När jag har dubbekollat med att göra torrbokningar verkar det som att Osaka är det enda alternativet? Någon som har ytterligare info? @Senator, vet du mera?

Enligt Lufthansa Flyer kan man flyga 747-400 i First österut på följande
FRA-KIX fram tills 24 maj
FRA-BOM fram tills 29 juni

LUFTHANSA Long Haul Changes Part I: 747-400s Lose First Class Cabins & Add Premium Economy for 2015. - Lufthansa Flyer

Kändes som en evighet att behöva gå när man landat längst ut vid C-gaterna. Såg dessutom ut som "tält-läger" i hela terminalen, var massvis med uppställda sängar längs med alla väggar. Någon som vet varför?
Fältsängarna var kvar för en vecka sen. Kan de kanske komma till användning inför nästa pilotstrejk på Lufthansa?

Toppen