Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, elite är invite only. Frågan är om det spelar någon som helst roll om man ändå har ett AmEx Platinum - det borde trumpfa Elite-kortet på alla punkter så att bara komplettera med ett vanligt EB-AmEx är nog precis lika gångbart.

Är det ngn som fått igenom sin 2-4-1 voucher på en resa där SAS har poängrabatt? Jag tänker tex på helgens kampanj där SAS har 50% på bonusresor till LHR.

Är det ngn som fått igenom sin 2-4-1 voucher på en resa där SAS har poängrabatt? Jag tänker tex på helgens kampanj där SAS har 50% på bonusresor till LHR.

2-4-1 gäller bara på ordinarie poängpriser till destinationerna.
Någon kanske har haft tur och fått det till det rabatterade priset men det är inget man ska utgå ifrån att det sker, får vara en bonus i så fall.

Sen jag skaffade mitt Amex EB har jag hunnit fått fyra st 2-4-1 vouchers, och tre av dessa har jag använt till att boka resor (Japan) som varit på någon form av kampanj, tex 60 000 istället för 80 000 i julkalendern förra året. Så nog brukar det gå iaf.

Fick följande svar från AMEX:

Vi beklagar att du ännu inte mottagit ditt Diamond Kort från oss. Våra nya SAS EuroBonus Diamond American Express Card har inte skickats ut ännu på grund av att en försening skett. Detta är givetvis trist men du går inte på något vis miste om några förmåner på grund av detta. När du i dagsläget drar ditt Kort i Gate , vid incheckning samt lounge visas din korrekta diamond-nivå då den ligger kopplad till ditt EuroBonus-nummer. Vi hoppas att Diamond-korten kommer att skickas ut under de närmsta veckorna.

Vi önskar dig en trevlig dag!

Med vänlig hälsning
American Express Kundservice

Ringde dem för en vecka sedan, då sa damen (efter att ha frågat runt) att de inte kan säga när korten kommer… hur svårt kan det vara att få fram en färgad plastbit med ett chip o en magnetremsa???

Ringde dem för en vecka sedan, då sa damen (efter att ha frågat runt) att de inte kan säga när korten kommer… hur svårt kan det vara att få fram en färgad plastbit med ett chip o en magnetremsa???
Det är nog en hel del jobb att säkerställa att allt blir rätt. Men det kanske inte är det som jag tror är mest prioriterat. Mitt EBS gick på en vecka :)

I samband med den årliga diskussionen kring årsavgiften klagade jag idag på;
-den dåliga möjligheten att använda 2 för 1 vouchern,
- problemet med att det inte finns något incitament att använda kortet efter 150 000 i spend
- avsaknaden av diamantkort

Enligt kundtjänsten så kommer det komma spännande förbättringar under första veckan i november.
Återstår att se vad det innebär...
För övrigt blev resultatet att årsavgiften betalas, men kvittas mot ett presentkort hos IKEA på samma belopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen