Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Lite sugen på QC20 eller QC20i, verkar som att skillnaden är att (i) har usb, vad ska man med den till?

Jag har haft Bose QuietComfort 20i i snart två veckor, och för att sammanfatta så kan jag säga att de är det bästa sedan skivat bröd!

När det kommer till brusreducering så är de bättre än QC15 i vardardagliga ställen som på tåg, bussar, kaféer, etc. De blockar ut betydligt mycket mer bakgrundsbuller och även röster från folk. Så med musik oå så hör man i stort sett ingenting från omgivningen. Ombord på flygplan är de ganska likvärdiga, då QC20 släpper igenom vissa frekvenser som hade blockerats i QC15, men det berör nog främst designen.

Ljudet är bättre än vanliga Bose In-Ear men något sämre än QC15. Skulle säga att det kan likställas med gamla QC3.

Den största fördelen är förståss storleken. Man kan njuta av fantastisk brusreducering utan att se ut som en idiot på gatan och likaså tar de inte upp någon plats i väskan. Nackdelen med storleken är förståss att de lätt kan slarvas bort, vilket inte är kul för ett par dyra hörlurar som dessa. Batteritiden är en ytterligare nackdel då man måste ladda lurarna varannan dag om man använder dem 8 timmar i sträck per dag, som jag gör. QC3 och QC15 kunde räcka mer än en månad utan laddning.

Jag skulle verkligen vilja se en bluetooth-variant av QC25, hörlurskabel är verkligen ett gissel, vet inte hur många kablar och kontakter jag förstört genom åren.

Toppen