Senaste nytt

När gjorde du din första flygresa?

Min första tur om jag inte missminner mig var nog 1991 som 9-åring själv på OER-ARN för att besöka bekanta i Stockholm, minns inte mer än att det var Linjeflyg och jag hade en sån där "påse" runt halsen med biljett och div. annat för ensamresande barn.

5 år gammal åkte jag med far min på kundbesök till en bokhandlare i Umeå, året var 1984 och vi åkte SAS. Kanske skulle fira 30-årsjubileum med en resa till samma bokhandlare, de finns tydligen kvar om jag förstått saken rätt. ;-)

Är totalpriset NOFARE eller NOFAKE?
Gætter på NO FARE :)

IMG_7381.JPG.jpg

(Desværre anonymiseret lidt mere end jeg havde lyst til, men i kan ikke få det hele hver gang ;) )

1972, ett år gammal till Portugal från Köpenhamn (eller Malmö?) men den första flighten jag kommer ihåg var 1976 från MMA (Malmö Bulltofta) till Köpenhamn (sen vidare till NYC)! Har en bild på den, ska leta upp den och kanske starta en ny tråd (om den inte redan finns) - flygningar från flygplatser som inte finns längre...

Språkresa i Exmouth 1981. Arlanda-Gatwick med Maersk Airs B737-200. Kära mor blev lite orolig när de hade något problem med ena motorn som gjorde att de var ute och lyfte på kåpan.

Toppen