Lallarn skrev:Priserna förändras även.Klicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Vågar ni efterfråga Optiontown uppgradering när det är 1+ i sällskapet? Jag menar att det kan finnas en risk att uppgradering går igenom för 1 av oss och sällskapet blir uppdelat.Klicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Vågar ni efterfråga Optiontown uppgradering när det är 1+ i sällskapet? Jag menar att det kan finnas en risk att uppgradering går igenom för 1 av oss och sällskapet blir uppdelat.Klicka för att utvidga...
jth skrev:Fick en uppgradering till Plus på SK945 i morgon. Lite förvånande eftersom flighten knappt verkar halvfull, öppet i de flesta klasser. Seatmapen i Plus när jag checkade in visade att bara 6-7 platser var upptagna...Fördelen är att man borde kunna göra en poänguppgradering till Business lättKlicka för att utvidga...
rstenelo skrev:Antagligen därför du fick det, vad jag förstått det efter samtal med SAS så är det marknadsavdelningen som gör bedömningen för OT, dvs mycket lediga platser = mindre chans att sälja dem = enklare att får en OT, det är en annan avdelning som gör bedömningen för poänguppdatering.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag tycker det låter konstigt att marknadsavdelningen skulle vara inne och dabba med något som skulle ligga så nära revenue management. Det är liksom två helt olika saker...Klicka för att utvidga...
taxvalp skrev:Intressant, det talat emot de flesta andra uppgifter inklusive dem som Optiontown använder för att marknadsföra sig mot flygbolagen. Grundtanken är ju att få betalat för uppgraderingar som annars riskerar att bli gratis op-ups.Klicka för att utvidga...
rstenelo skrev:Kan inte deras interna organisation men vad är skillnaden mellan deras marknadsavdelning och deras "revenue management"? Poängen var att det var olika avdelningar som gör bedömningen.Klicka för att utvidga...
rstenelo skrev:Men en uppgradering med poäng är väl inte en gratis op-ups?Klicka för att utvidga...