Senaste nytt

Ligger SAS hemsida nere?

Fick precis ett mail från SAS:

Screen Shot 2014-09-10 at 21.30.40.png

Skulle precis boka en resa till England, och Kampanj "Snösäkra Vintern Nu" som slutade 8/9 kom tillbaka på skärmen :D Time machine :p

Intressant att SAS inte gick ut med möjligheten att boka via Winderøe eller resebyrå under måndagens IT-haveri.

Detta trots att många påtalade detta på SAS egna sidor på sociala medier.

Jag har inte velat ondgöra mig över dem då jag själv jobbat i projekt som kan gå fel. Men det här är ju helt klart en cluster f**k. Ett dygn, fine, man hinner inte kalla in alla, mjukvaran gör inte som den ska, folk gör fel osv. Men nu är det ju bara pinsamt... (vilket jag iofs också varit med i projekt som varit :p )

Så här länge kan man inte ha problem, någon ansvarig får allt se till så det aldrig sker igen... Tur att sms check in fungerat klockrent ialla fall.

För mig har inte sms-check-in fungerat idag. Har fått totalt fyra sms och två mail om att jag kan checka in men varken via sms, app, webbsida, automat eller Lufthansa-agent gick det att checka in. Fick till slut checka in vid en disk på flygplatsen. Kändes lite ovant.

För mig har inte sms-check-in fungerat idag. Har fått totalt fyra sms och två mail om att jag kan checka in men varken via sms, app, webbsida, automat eller Lufthansa-agent gick det att checka in. Fick till slut checka in vid en disk på flygplatsen. Kändes lite ovant.

Jasså? Sms har alltid fungerat för mig när allt annat slutar fungera.

Intressant att SAS inte gick ut med möjligheten att boka via Winderøe eller resebyrå under måndagens IT-haveri.

Detta trots att många påtalade detta på SAS egna sidor på sociala medier.

Wideroe visar inte samma tillgänglighet som SAS egen hemsida...kanske därför man inte vill att kunderna ska gå den vägen - men till slut blev det nödvändigt!.

Jag har inte velat ondgöra mig över dem då jag själv jobbat i projekt som kan gå fel. Men det här är ju helt klart en cluster f**k. Ett dygn, fine, man hinner inte kalla in alla, mjukvaran gör inte som den ska, folk gör fel osv. Men nu är det ju bara pinsamt... (vilket jag iofs också varit med i projekt som varit :p )

Ja. Skulle jag ha jobbat med ett så här stort projekt så skulle jag ha haft en plan för hur man gör roll-back om allt inte går som det ska inom ett par timmar...

• Gilla
Reactions: El0
Toppen