Senaste nytt

Ny British Airways Executive Club medlem - ge dina 5 bästa tips!

Om du bokar business över Atlanten med vidare resa inom Nordamerika, se till att boka (dessa domestic-segment) med AA-flightnummer så får du 60/210 TP i stället för 40/140 med BA-nr.

Om du bokar business över Atlanten med vidare resa inom Nordamerika, se till att boka (dessa domestic-segment) med AA-flightnummer så får du 60/210 TP i stället för 40/140 med BA-nr.

Faller ju under standardregeln "boka inte codeshare om du inte vet vad du gör"...

En större fråga som ingen har tagit upp än är dock varför Herr Björnström inte varit med i BAEC tidigare...?

Går det att "förbetala" till BA Visakort? Jag menar alltså om man kan betala in så att man ligger på plus om man ska betala något som kostar mera än den kredit man har.

Jag tänkte skaffa ett BA Visakort innan jag betalade min senaste semester men när jag läste reglerna stod det att man max kan betala in sin skuld, stämmer det?

100000 extra på kortet är förstås bra för poängen men om krediten man har är lägre måste man kunna "ligga före".

Går det att "förbetala" till BA Visakort? Jag menar alltså om man kan betala in så att man ligger på plus om man ska betala något som kostar mera än den kredit man har.

Jag tänkte skaffa ett BA Visakort innan jag betalade min senaste semester men när jag läste reglerna stod det att man max kan betala in sin skuld, stämmer det?

100000 extra på kortet är förstås bra för poängen men om krediten man har är lägre måste man kunna "ligga före".

I teorin kan du lägga ca 100 000kr med 2 bankdagar emellan. Om jag betalar Entercard på en måndag är min tillgängliga kredit återställt på en onsdag.

Jag har också fått erbjudande om en kredit på 125 000kr.

En ytterligare fördel som jag har insett med BAEC är man kan försöka tima sitt medlemsår till närheten av ett halvårsskifte, dvs juni-aug, under förutsättning att man vill nå status i andra program där medlemsåret baseras på kalaenderår. Om man vill upp till/eller behålla silver eller guld kan man bränna på hårt under andra halvan av år ett. Under år två kan man sedan fokusera på ett annat program, för att sedan under första halvan av år tre se til att återkvala till BAEC guld/silver.

Toppen