Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Har aldrig förstått mig på smycken och vad de tillför. Priset i förhållande till nyttan är för mig en ekvation som inte går ihop. Har ju klocka på mobilen. Arvegods eller affektionsvärde köper jag fullt ut, men tycker annars att det känns ytligt med dyra och flådiga klockor.

IWC Pilot Mark XVI.

IMG_0855.jpg

Jag hade för mig att jag hade skrivit det här redan, men tydligen inte. Jag är ju en sån där nörd som tycker att funktionen är det viktigaste, och i dessa dagar då det enklaste 99-kronorsuret håller tiden perfekt har jag svårt att motivera att lägga några större mängder pengar på en klocka. (Fast som nörd respekterar jag såklart andras nörderier. :))

Fast jag gillar ju också väl formgivna och lite udda saker med en historia. Jag är av naturliga orsaker sugen på att skaffa nånting från det här märket:

Men's Watches, Watches for Men | Nixon Watches and Premium Accessories

Men de här är också lite lockande:

Japan Trend Shop | Japan Self-Defense Forces Watch

Eller, bara min morfars gamla Certina. Fast den är ju mekanisk och håller inte tiden så bra, så den fail:ar lite.

Har aldrig förstått mig på smycken och vad de tillför. Priset i förhållande till nyttan är för mig en ekvation som inte går ihop. Har ju klocka på mobilen. Arvegods eller affektionsvärde köper jag fullt ut, men tycker annars att det känns ytligt med dyra och flådiga klockor.
Du kanske inte förstår varför folk flyger annat än ekonomi heller? Eller varför folk har fina kläder? Eller en finare bil? Finns ju så mycket billigare alternativ som fyller uppgifterna!

Toppen