Senaste nytt

Hur lutar du stolen i ekonomiklass?

Under gårdagens Cathay Pacific flight CX712 bad kabinpersonalen till passagerarna att ställa tillbaka stolen under målitidsserveringen i Economy class.
Det underlättar när kabinpersonalen säger det istället för enskilld passagerare ber passageraren som sitter framför sig.

Under gårdagens Cathay Pacific flight CX712 bad kabinpersonalen till passagerarna att ställa tillbaka stolen under målitidsserveringen i Economy class.
Det underlättar när kabinpersonalen säger det istället för enskilld passagerare ber passageraren som sitter framför sig.

De gjorde likadant på SAS mellan ARN-ORD för några dagar sedan.

Ett allmänt utrop har väl ungefär samma effekt som när dom ber passagerna att ta av hörlurarna vid säkerhetsgenomgången. Vissa följer uppmaningen, medan andra totalt ignorerar densamma. Eller menade du att kabinpersonalen knackade berörda personer på axeln och verkligen såg till att dom hörsammade uppmaningen? Bra i så fall.

Ett allmänt utrop har väl ungefär samma effekt som när dom ber passagerna att ta av hörlurarna vid säkerhetsgenomgången. Vissa följer uppmaningen, medan andra totalt ignorerar densamma. Eller menade du att kabinpersonalen knackade berörda personer på axeln och verkligen såg till att dom hörsammade uppmaningen? Bra i så fall.

Båda. Men jag förstår inte ditt resonemang.
För att det alltid finns folk som struntar i reglerna ska man inte säga till?

Jag har inga problem med det. Är det ngn framför mig som inte fäller upp stolen så ordnar jag det på egen hand.

Båda. Men jag förstår inte ditt resonemang.
För att det alltid finns folk som struntar i reglerna ska man inte säga till?

Nej, jag tror hans poäng var att trots att upprop sker så lyssnar/lyder inte folk, så det var bra att de också sa till under serveringen till de som inte brytt sig.

Toppen