Senaste nytt

Hur mycket alkohol får man köpa i taxfreebutiken?

Champagne är lite för mycket prestigeprodukter för att de, oftast, ska löna sig att köpa på tax-free. Inte speciellt mycket skatt på en flaska champagne heller - runt 15 kr i Sverige.

Tack för era snabba svar. Det är ganska logiskt när man läser vad ni skriver. Det får bli CPH båda vägarna Så att jag kan handla på vägen dit och fylla handbagaget för att checka in det på vägen hem.

Beställ det online minst 9 timmar innan och hämta upp det på CPH - då får du Eurobonus poäng - det får du inte om du köper direkt på CPH ;)

Till att börja med så vill jag ställa en fråga till er som är mer rutinerade på BC. Är det okej att multicitera inlägg som jag gör här under? Jag är van med andra forum där det är mer norm än undantag. Annars så ska jag göra rätt nästa gång. Tack på förhand.

Tänk bara på att det inte är jätteförmånligt att handla "taxfree" inom EU.

Nej så är det naturligtvis. Men och andra sidan så finns det ju en del intressanta erbjudanden.

Husk du kan se priserne online her: Start - så kan du sammenligne med det lokale monopol...

Jeg ville dog gøre det på hjemrejsen, flere(?) flasker + indchecket bagage er næsten forudbestemt til at ende i glasskår og papirsservietter.

Det ska inte vara några problem. Jag har tidigare flugit hem från Malta med incheckade väskor. var av en med 12 flaskor vin. Tejp och wellpapp är bra emballage i en hård Samsonite väska.

Hos norrmännen får du endast köpa "kvoten", dvs max 1 liter starksprit.

De bästa priserna hittar du på TXL.

Nej jag kom på det sedan också så jag kommer handla på CPT alt TXL. Dock så gillade jag möjligheten att tjäna extra EBP genom att förbeställa på Kastrup.

En flaska Krug är flera hundra dyrare på "taxfree" cph än på systemet.

Kampanj på CPH är klart köpvärt. T ex nu 1l Tangueray för 125DKK. Svårslaget! Är man däremot ute efter dyrare whiskey så tror jag inte att man sparar allt för mycket.

Ni har båda rätt i att lite mer exklusiva produkter som inte direkt riktas sig mot charterresenärer sällan har ett bra pris. Men som sagt 125DKK för en flaska är riktigt bra!

Vit märkessprit ofta enormt förmånligt. Ofta runt 100 kr/l, mot 350 på systemet.
Martini kan man ibland hitta 2 l för 10 E. Systemet tar 99 kr för 70 cl..

Jag brukar aldrig kolla på blanksprit när jag passerar taxfreeavdelningen. Men det kanske är dags nu då hehe.

Beställ det online minst 9 timmar innan och hämta upp det på CPH - då får du Eurobonus poäng - det får du inte om du köper direkt på CPH ;)

Det här kände jag inte ens till innan så stort tack för tipset! Jag kollade lite i webbshoppen och räknade ut att notan landar på runt 2000DKK så det blir nog en del godis för att fylla ut den sista biten för att sätta 1000 extra EBP.

Priser på Gardermoen, avgångshallen. De stämplar inte boardingpasset, i princip kan du ju handla hur mycket som helst - du får ju föra in ut hur mycket sprit som helst från Norge, däremot behöver du betala spritskatt + moms för allt över kvotan när du kommer till Sverige.
http://www.heinemann-dutyfree.com/oslo_departure_no/sprit

Det var delvis rädslan för att åka på spritskatt + moms om jag blir stoppad i tullen. Så därför ville jag handla inom EU för att kunna åberopa de liberala införselkvoterna.

som tidigare sagt special tilbuden på Kastrup är billigare än Oslo. Cap Morgan för 97 DKK är billigt

Det er også min erfaring, ofte får man også 1L Danzka Vodka til 85-95 kr lidt afhængig af hvilket tilbud de har.

Även om jag anser att Cpt Morgan inte är direkt drickbart (smaken är som baken). Så kommer jag nog att köpa med en flaska eller två till en god vän. Tack för tipset! Men en flaska Danzka Vodka gör sig alltid bra i barskåpet.

Till att börja med så vill jag ställa en fråga till er som är mer rutinerade på BC. Är det okej att multicitera inlägg som jag gör här under? Jag är van med andra forum där det är mer norm än undantag. Annars så ska jag göra rätt nästa gång. Tack på förhand.

Nej så är det naturligtvis. Men och andra sidan så finns det ju en del intressanta erbjudanden.

Det ska inte vara några problem. Jag har tidigare flugit hem från Malta med incheckade väskor. var av en med 12 flaskor vin. Tejp och wellpapp är bra emballage i en hård Samsonite väska.

Nej jag kom på det sedan också så jag kommer handla på CPT alt TXL. Dock så gillade jag möjligheten att tjäna extra EBP genom att förbeställa på Kastrup.

Ni har båda rätt i att lite mer exklusiva produkter som inte direkt riktas sig mot charterresenärer sällan har ett bra pris. Men som sagt 125DKK för en flaska är riktigt bra!

Jag brukar aldrig kolla på blanksprit när jag passerar taxfreeavdelningen. Men det kanske är dags nu då hehe.

Det här kände jag inte ens till innan så stort tack för tipset! Jag kollade lite i webbshoppen och räknade ut att notan landar på runt 2000DKK så det blir nog en del godis för att fylla ut den sista biten för att sätta 1000 extra EBP.

Det var delvis rädslan för att åka på spritskatt + moms om jag blir stoppad i tullen. Så därför ville jag handla inom EU för att kunna åberopa de liberala införselkvoterna.

Även om jag anser att Cpt Morgan inte är direkt drickbart (smaken är som baken). Så kommer jag nog att köpa med en flaska eller två till en god vän. Tack för tipset! Men en flaska Danzka Vodka gör sig alltid bra i barskåpet.

Multi-citat uppskattas!

Toppen