Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

GPS är oftast tillbehör (som har tendens att kosta en hel del pengar då det debiteras per dag + skatt och i något fall har jag även sett en startavgift, typ 30 dollar)

Men varför behöver du GPS? Tycker man klarar sig ganska bra med karta och lokalsinne i USA eftersom det mesta är välskyltat ;)

Det beror på var man är. På vissa ställen så vill man verkligen inte köra in i fel kvarter...

Beroende på hur länge man ska vara borta är det klart ekonomiskt att köpa en GPS-app till sin smartphone. Jag har för mig att jag betalade runt 600 SEK för Navigon och det lönade sig ju rätt snabbt...

Jag kör oftast Waze. Navfree är ett annat tips som är gratis. Funkar helt ok. Du laddar helt enkelt ner kartor till de delstater du ska besöka.

Jag använder iPhone, men båda apparna både finnas till Android också.

Hertz har ju sin "Neverlost" lösning, alltså en GPS som kostade 13 dollar per dag. Det kändes som ett vettigt tillägg. Även om karta fungerar bra, så är det rätt skönt med GPS då jag har rätt tight mellan mina möten i Silicon Valley.

Jag köpte en GPS på Walmart för 69dollar. Istället för att hyra en av uthyraren för 20$ per dag i en vecka. En mycket bra investering som jag kommer ha nytta av många gånger framöver :)

Hvilke forsikringer er:

"Udvidet ansvarsdækning
VEH LIC COST RECVRY"

hos hertz? :p

Vi har ju kört med android telefon och laddat ner google kartan i mobilen först, inte några problem då.

Toppen