Senaste nytt

SAS404 - vägen mot att flyga mest med SAS på ett år

Vi kör en ny start med flytt till reserapporter och så kan dom som vill följa det jag skriver. Och så ser vi hur länge det är intressant. Tänkte att jag ska försöka skriva sådant som rör mer frekvent resande här och mer allmänt på min egen sida. Ex: Seatblock, mat, service, prio etc.. Förslag på annat?

Christer ska flyga 405 gånger – bara i år | Nyheter | Aftonbladet
+ Dagens snackisar: Svensk försöker ta flygrekord - TV4 Play (kommer in ungefär 04:40)

Blev inbjuden till soffan men tackade nej, fick bli en telefonintervju istället. Inte direkt någon ny skåpmat ;) Men men...

På mina 100 SAS flygningar framöver tänkte jag föra lite statistik. Något som saknas eller borde ändras?
Skärmavbild 2014-08-13 kl. 23.22.05.png

I fritext på mitt Flightmemory brukar jag skriva lite om beläggning samt antal rader i SK Plus. Mest för att det är kul att följa. Vikingar följer du väl på annat sätt?

Beläggning och antal sas plus lägger jag till. Jo vikingar ska jag inte skriva, den har jag en särskild lista för ;)

SAS har gjort någonting med hemsidan, det går så mycket smidigare att "massboka" nu än tidigare. Går på några sekunder att få gjort en bokning. Och allt är mycket mer stabilt, när jag går tillbaka stannar allt även kvar, bara välja till/från och köra! Dagens ros till IT-avdelningen som inte kan ha det lätt alla gånger ;)

Jag har en genomgående biljett för nedanstående. Jag landar på Arlanda 20:15 och boarding mot Kiruna är 20:15, hur har den gått att boka? Krävs det inte 25 min mellan flygen?

"SK166 19:15 GOT-ARN 20:15
SK1046 20:35 ARN-KRN 22:05"

Toppen