Senaste nytt

Fredagstråden™

En kall öl på södra Gotland i en mycket behaglig kvällsvärme. För mig som annars reser kors och tvärs över världen är det få platser jag finner så genuint rofyllda och avstressande som Gotland. Är här alldeles för sällan nuförtiden.

Och för en timme sedan sprang jag på @Najk i lokala ICA-butiken i Stånga. Helt otroligt vad världen är liten!

Skickar en hälsning från en ankarplats utanför Vlissingen. Internet ombord fungerar inte, så har missat allt här på BC den senaste veckan. Ser att det är mycket omgjort :) Lyfte ner vår nätta internet-antenn igår. Väger bara 250 kg :p hoppas att internet kommer tillbaka nästa vecka så att man kan börja hänga med mer på Bc!
Om den gamla vägde 250 kilo kan jag lova att den nya är betydligt bättre och tillförlitlig :)

Æsj, min Norge Rundt tur på 40 flights ødela for min "flere business class enn economy"-in-my-life. Oh well. Bare å fly mer business class da, så ender man kanskje opp der.... :D ha ha!

Det var kul att springa på dig! Håller med om Gotland, en fantastisk plats. Har varit här till och från i tre veckor och det är helt underbart att sitta ute till sena kvällen utan ett mygg i sikte.
I lilla ICA Malmahallen, i lilla Stånga som har 300 invånare. :) Ja ibland är det otroligt hur liten denna värld är.

Gotland är som absolut bäst just nu! Fortfarande varmt, allt är öppet ytterligare drygt 2-3 veckor, men turisterna är redan betydligt färre än i juli.

Hade en mardröm igår natt. Drömde att jag flög till New York i BA World Traveler och att jag av outgrundlig anledning spenderade $2000 för en vecka på ett hostel. Är detta normalt? :p

Hej alla,

jag har spenderat helgen i Alvesta (!) för att se Trollflöjten. Det blev inte så mycket flyg, men åtminståne 1:a-klass med SJ. :)
Flög first med Emirates för ett par månader och det var en kul upplevelse trotts att vi klämde 2 magnumbuteljer Dompan under resan! :)

Nästa planerade resa är nyår i Portugal.

På längre sikt har jag planer på att åka jorden runt med Four seasons plan.

Aflslutter en travl uge med et grundigt tjek i tolden i Tokyo - fik dog lov til at beholde tøjet på :)

De syntes det var underligt at jeg rejste fra København til Tokyo via Zürich, London, Beijing, Seoul og Taipei - hvilket jeg ikke helt forstod, det er da den enkleste vej ikk?.. Et besøg i Singapore, Indien og Singapore for 10 dage siden "sealed the deal" så de ville kigge alle mine sager igennem. Alt OK der.

Han spurgte om jeg så skulle lige hjem til Danmark, jeg forklarede at jeg skulle via Singapore, Manila, Bangkok, London og Genevé - har aldrig set en ryste så meget på hovedet før :D Hahaha!

Det sluttede med at han ønskede mig et godt ophold i Japan og en god rejse videre, for til sidst inderligt undskylde for at have kigget i mine ting...
"Japanese, probably the most friendly people on the planet" :)

Toppen