Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Framför allt nu när passens giltighet gått ner till 5 år känns detta bra. Sedan får man också hoppas att alla inblandade vet om denna regel... Framst flygbolagens personal tar ju ibland på sig en polisiär roll som inte alltid är korrekt!

Jag tror knappast att det blir aktuellt heller eftersom USA kräver att ditt pass är giltigt minst 3 (eller sex?) månader för att du ska släppas in i landet, från det att din avfärd ska ske hem.

Fast jag syftade på att du får max 90 dagar varje besök i USA. Det är de dagarna som kan förlängas.

Jag citerar bara dig, men mitt svar är även till er andra som kände sig trampade på foten: Varför är folk så himla lättkränkta, och varför kan folk inte tolka skriven text. Bara för att jag skriver att RyanAir drar till sig dräggen, så innebär väl inte det att alla RyanAir-resenärer är drägg? Bara för att jag skriver att blödarsjuka enbart är män, så betyder inte det att alla män är blödarsjuka.

Det finns flera exempel däremot på rejält dräggbeteende just på Ryanairflygningar, Ryanflygningar där polisen fått tillkallas för att halva kabinen var för full för att ta hand om sig själv, fotbollssupportar som tvingat Ryan till att landa på annan ort etc. Aldrig att jag tycker att vi ska kalla dessa ligister för "mindre medvetna resenärer".
http://www.businessclass.se/forum/o...e-passagerare-gar-berserk-pa-ryan-flight.html
Arga passagerare plundrade Ryanairplan - DN.SE

Du generaliserar en gnutta kan jag tycka. Ryanair har 1600 flighter per dag (källa) eller över 500 000 flighter per år. Jag skulle tro att på det stora flertalet av dessa flighter så beter sig passagerarna inte som "drägg". Vad tror du? Att jag väljer att inte flyga med Ryanair är av helt andra skäl, liknande de som framförts om DY (t.ex. om något händer får man, eller kan man få, det jobbigt). Det är inte passagerarna det är fel på enligt min mening, det är flygbolagen. Och det är det denna tråd t.ex. handlar om - ett flygbolag som behandlar kunder på ett dåligt sätt.

Jag citerar bara dig, men mitt svar är även till er andra som kände sig trampade på foten: Varför är folk så himla lättkränkta, och varför kan folk inte tolka skriven text. Bara för att jag skriver att RyanAir drar till sig dräggen, så innebär väl inte det att alla RyanAir-resenärer är drägg? Bara för att jag skriver att blödarsjuka enbart är män, så betyder inte det att alla män är blödarsjuka.

Det finns flera exempel däremot på rejält dräggbeteende just på Ryanairflygningar, Ryanflygningar där polisen fått tillkallas för att halva kabinen var för full för att ta hand om sig själv, fotbollssupportar som tvingat Ryan till att landa på annan ort etc. Aldrig att jag tycker att vi ska kalla dessa ligister för "mindre medvetna resenärer".
http://www.businessclass.se/forum/o...e-passagerare-gar-berserk-pa-ryan-flight.html
http://www.dn.se/ekonomi/arga-passagerare-plundrade-ryanairplan/

Jag flög med Lufthansa för att golfa i Spanien. En full gubbe spydde rakt ut i mittgången. Har endast åkt Ryan en gång men det var utan incidenter.

Dräggen finns nog jämnt fördelade mellan bolagen.

Överhörde på bussen till Beta idag från Norwegianpersonal på väg tillbaka från semester och de som precis gått av sitt pass att Norwegian hade 95% kabinfaktor på long-haul under juli. Detta trots alla problem. Förstod det också som att Norwegianpersonal inte hade rabatterade biljetter när de själva reste longhaul med sitt bolag, något som jag tycker verkar märkligt.

Överhörde på bussen till Beta idag från Norwegianpersonal på väg tillbaka från semester och de som precis gått av sitt pass att Norwegian hade 95% kabinfaktor på long-haul under juli. Detta trots alla problem. Förstod det också som att Norwegianpersonal inte hade rabatterade biljetter när de själva reste longhaul med sitt bolag, något som jag tycker verkar märkligt.
Kanske för att de inte är deras egna personal, utan inhyrda personal?

Inte dax att förpassa den här tråden till papperskorgen? Tycker inte den bidrar till någonting positivt. Alla håller ändå med varandra ;)

Toppen