Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk på att ansöka om ny uppgradering om ni bokar om. Brorsan hade bokat CPH-SFO och köpt OT. Han bokade sedan om via SAS till avgång en vecka tidigare och fick då beskedet från kundtjänst att OT-uppgraderingen var kopplad till bokningsreferensen och att den därmed skulle hänga med även den nya avresetiden. Detta är förstås fel, vilket jag också sade hela tiden. Viss besvikelse hos bror när det inte ens fanns någon ansökan om uppgradering när det var dags att checka in...

Slutsats: Lyssna på storebror, inte på SAS Kundtjänst...

Anvande Optiontown upgrade for forsta gangen forra veckan. Ansokte om en upgrade from Economy till Business Class for ca 550 USD (fran SFO till CPH) med SAS. Ca en vecka innan resan sa ringer dom fran Optiontown och sager att Business inte kommer att ga igenom men att dom tycker jag ska ansoka om SAS Plus istallet vilket jag gor och vilket jag aven blir uppdaterad till efter nagra dagar. Dock sa har jag inte fatt tillbaka mellan skillnaden mellan de 550 USD som jag betalde och de ca 250 som SAS Plus upgrade kostade. Har kontaktat Optiontown kundtjanst nagra ganger via e-mail men inget resultat annu. Nar jag snackade med Optiontown ang upgrade till SAS Plus och Business sa var kundtjanst mycket angelagen om att dom tycket att jag skulle upgradera en annan resa som jag har senare under aret sa jag tror att dom far kommission per upgrade som kundtjanst lyckas gora.

Du får tillbaka pengarna 5 dagar efter avresa, om jag kommer ihåg rätt.

Dessutom måste man väl kontakta OT om man ändrar i sin bokning?
Om der er nogen der har erfaring hermed vil jeg gerne høre herom, da jeg i 2 tilfælde ikke nåede at kontakte dem ved last minute rebooking og dermed tabte mine opgraderinger (og fik ikke penge tilbage!)

SK903 140602 2 pers bokat i Go.
Köpte OT 140407, plus kostade 224 USD, business 499 USD. (per pers)
Besked 140601: ej uppgraderad.

SK904 140726 2 pers bokat i Go.
Köpte OT 140330, plus kostade 223 USD, business 497 USD. (per pers)
Besked 140724, uppgraderad till business.
Fullsatt i business och plus så vitt jag kunde se.

Min statistik säger 1/2 hittills med andra ord.
perhording, välkommen till Businessclass, en liten undran, kollade du in i Y och C kabinen på SK903 och såg om dessa vara fullstata?
Hoppas ni hade en trevlig resa.

Jag ansökte om uppgradering från Go till Business på SK903 i slutet av aug och det kostade 377 Euro. Hemresan fyra dagar senare med SK904 354 Euro.
Sen gjorde min kompis samma ansökan fem minuter senare och han fick betala 388/373 Euro.

SK946 Chicago - Stockholm, två personer den 22 juli.
Bokade Plus med förhoppning om OT till Business.
Betalde 158 Euro per person.
Drygt halvfullt i Plus och Business.
Det gick inget vidare. 0/1 :confused:

perhording, välkommen till Businessclass, en liten undran, kollade du in i Y och C kabinen på SK903 och såg om dessa vara fullstata?
Hoppas ni hade en trevlig resa.

På 903 uppgraderade vi till plus för poäng vid gate, och då blev det fullt där. Hur det var i business såg jag tyvärr inte, men vi hade en man bredvid oss som var lite upprörd över att han inte fått uppgradera till business för poäng, så jag misstänker att det var fullt där också.

Har bokat ARN-ORD och ORD-CPH-ARN en helg i november och Optiontown vill ha 215 respektive 225 euro till PLUS. Ännu ett i princip helt tomt plan enligt Expertflyer. Minns inte att uppgradering till PLUS nånsin legat så högt, tror runt 140 varit normalt. Är ju nästan ett halvår till avresa, kan det vara värt att avvakta? Har någon erfarenhet av att priset kan gå ner?

Nu har priset gått ner till 195 / 205 till PLUS. Frågan är om jag ska boka eller avvakta lite till?

Hmm,
Nuvarande pris Go -> Plus CPH-IAD ca 2750SEK känns dyrt
IAD-CPH på en annan bokning 245EUR ca 2260SEK känns lite bättre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen