Senaste nytt

Matråd för SAS lounger

NotRyan,
Nej men i stort sett samma mat har jag märkt då jag varit i Business loungen på ARN en del på sistone då där varit mindre folk och enklare att jobba från.

Om jag kommer ihåg rätt, SAS inte har riktigt kök bakom loungerna utan bara värmer upp färdig mat.
Det är skillnad från t ex Turkish Airlines lounge på Istanbul flygplats där de lagar mat på ett riktigt kök, på plats.

Detta är ingen ursäkt för att servera oätlig sörja som den på GOTloungen. Intilliggande lounge där jag kom in med mitt Diners card hade salladsbord bestående av köttbullar, sallader, gurka, tomat oliver m.m samt diverse dressingar. Till detta gott bröd.
Efter ett tag dök det upp en utmärkt ostbricka. Behövs inget komplett varmmatskök för att tillhanda något enkelt och smakligt

Satt just och tänkte på de Turkish frequent flyers vana vid utbudet på ISTloungen och som hamnar på någon av våra SAS lounger.
Man får skämmas:mad:

Jag kan inte annat än hålla med. Jag äter inget annat än soppa nu för tiden även om frukosten är OK. Någon gång finns det rökt lax, den brukar vara ätbar.

Edit: dock vet jag inte om maten blivit sämre på senare tid. Så här dåligt har det väl varit åtminstone de senaste fem åren då jag rest frekvent.

Last edited:
Men många andra *-lounger är väl i stort sett ännu sämre

Instämmer helt men här gäller det SAS egna lounger där de borde ta ett ansvar och inte någon allmän flerbolagslounge.

Forstar inte varfor man inte later en bra restaurang i Kobenhavn catera CPH-loungen, och vice versa i Stockholm. Bra mat, bra reklam (även globalt) för restaurangen samt ett slag för nordisk/skandinavisk mat.

Ganska enkelt - för det är fört dyrt! Maten måste köpas av bolag som gör mat på industriell nivå ....
Tråkigt att det är så! Jag vet att restauranger caterar loungerna här i Australien-- även "icke-lokala" lounger som t.ex. SIngapore Airlines i Melbourne cateras av Vue de Monde. En av Melbournes mest välrenommerade restauranger. Förstår inte hur de lyckas få ihop det här, med tanke på att Australien generellt är dyrare än Sverige.

Tråkigt att det är så! Jag vet att restauranger caterar loungerna här i Australien-- även "icke-lokala" lounger som t.ex. SIngapore Airlines i Melbourne cateras av Vue de Monde. En av Melbournes mest välrenommerade restauranger.

Nja... många restauranger i utlandet har en industriell produktion som går under deras namn.... inte samma sak som är maten kommer från "restaurangen".

Kan väl säga att det positivt med varmkorv i inrikesloungen i torsdags när jag var där, så på eran beskrivning känns nästan det bättre än utrikes ibland?

Kan väl säga att det positivt med varmkorv i inrikesloungen i torsdags när jag var där, så på eran beskrivning känns nästan det bättre än utrikes ibland?

Det finns ju varmkorv även i utrikesloungerna. Torsdagar brukar vara ett bra tips.

Toppen