Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte letat ordentligt men tänkte att någon snabbt kan svara på den här frågan: Om vouchern går ut i mitten av augusti måste man resa innan det datumet eller räcker det med att man bokar innan datumet för vouchern går ut och reser efter? :)
 
Har inte letat ordentligt men tänkte att någon snabbt kan svara på den här frågan: Om vouchern går ut i mitten av augusti måste man resa innan det datumet eller räcker det med att man bokar innan datumet för vouchern går ut och reser efter? :)

Returresan måste vara avslutad inom giltighetstiden
 
Tjenare,

Har nu bokat Stockholm-Köpenhamn-Tokyo-Köpenhamn-Stockholm businessclass för två personer för avresa i slutet av mars 2015 och hemresa mitten av april 2015.
Någon som vet vilket plan SAS brukar flyga med på dessa sträckor? Skulle vara roligt om man fick testa dem nya stolarna SAS ska installera.
 
Tjenare,

Har nu bokat Stockholm-Köpenhamn-Tokyo-Köpenhamn-Stockholm businessclass för två personer för avresa i slutet av mars 2015 och hemresa mitten av april 2015.
Någon som vet vilket plan SAS brukar flyga med på dessa sträckor? Skulle vara roligt om man fick testa dem nya stolarna SAS ska installera.
Det er altid A340 til Tokyo, men ingen ved hvilke fly der skal flyve hvilke ruter endnu. Du er ikke sikker på at få den nye kabine før alle fly er opgraderet.
 
Last edited:
Tjenare,

Har nu bokat Stockholm-Köpenhamn-Tokyo-Köpenhamn-Stockholm businessclass för två personer för avresa i slutet av mars 2015 och hemresa mitten av april 2015.
Någon som vet vilket plan SAS brukar flyga med på dessa sträckor? Skulle vara roligt om man fick testa dem nya stolarna SAS ska installera.

CPH-NRT-CPH brukar i princip exlusivt vara A340. Däremot är det olika vilken A340 det är, så jag tror nog det är alldeles för tidigt att säga något om chansen att få nya kabinen.

Jag gissar att det inte var Stockholm-Köpenhamn-benen som frågan gällde :)
 
OKej, tackar!
Har nog inte åkt A340 tidiagare, är det bra businesssäten?

Det är samma som på A330.

Med andra ord angle lie-flat och väldigt slitna i den kabin som gäller idag. Åsikterna går isär förstås, själv tycker jag de är helt ok för en dagflight men mindre roliga för lång nattflygning. Ganska ofta strul med IFE - men för de som har med egen IFE på t.ex. surfplatta kan det snarast vara en fördel, eftersom man ganska enkelt får kompensation i antingen EB-poäng eller vouchers när man klagar åp det.

Det är därför vi ser fram emot den nya kabinen så mycket :)
 
Det är samma som på A330.

Med andra ord angle lie-flat och väldigt slitna i den kabin som gäller idag. Åsikterna går isär förstås, själv tycker jag de är helt ok för en dagflight men mindre roliga för lång nattflygning. Ganska ofta strul med IFE - men för de som har med egen IFE på t.ex. surfplatta kan det snarast vara en fördel, eftersom man ganska enkelt får kompensation i antingen EB-poäng eller vouchers när man klagar åp det.

Det är därför vi ser fram emot den nya kabinen så mycket :)

Okej, tack för infon.
Då känns det mindre roligt att man spenderat 140k EU-poäng på gamla och slitna säten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen