Senaste nytt

Dr. Miles i Tyskland

Man kan bli tokig på småsaker ibland.

På tyskt tangentbord är Y och Z ombytta. Även @ ligger på ett annat ställe.
Ni som har använt datorer på Senator lounger vet säker redan.
Visa bifogad bild 26725

Första saken som jag gjorde på min arbetsdatorn var att ändra key mapping till svenska (+ lägga till japanska och kinesiska).
Men ibland behöver jag att använda andra terminaler och då kan det bli problematiskt.
Jag låste en dator för att jag matade in lösenordet som innehöll "Z" fel tre gånger. :eek: (nu tog jag bort "Z" från lösenordet)

Pröva ett franskt tangentbord om du vill bli tokig på riktigt!

Elva sidor senare frågar jag om detta har något på BC att göra.
Dr Miles är duktig men lås tråden och släck ner.
Hade nån annan medlem på sidan fått köra en blogg här om whatever?

Tycker att rubriken är inom ramarna för BC.se, men visst är det lätt att en dagboksskildring är OT i enstaka inlägg. Tycker personligen att det är roligt att läsa om en "svensk" arbetares upplevelser i ett nytt land - känns relevant :) .

Iofs tycker jag att modereringar generellt är lite hårda - lite borde man få ta ut svängarna utan att det stjälper.....Men det bestämmer ju inte jag :eek:

Hundrafjortontrettiotre,
Bitter?
Personligen tycker jag det är skoj att läsa hur och på vilket sätt en svensk person påverkas genom att flytta utomlands.
Många saker vi tar för givet, kanske inte funkar likadant utomlands.
Om det finns ett forum typ BC där vi alla dra ett strå till stacken för att hjälpa varandra att lyckas var vi än finns i världen så är jag väldigt positiv till det.
Dock är detta min personliga åsikt men tror att en del på forumet känner likadant.

Ps. Hade haft samma inställning om du varit i samma sits som Dr. Miles

Last edited:
Hundrafjortontrettiotre,
Bitter?
Personligen tycker jag det är skoj att läsa hur och på vilket sätt en svensk person påverkas genom att flytta utomlands.
Många saker vi tar för givet, kanske inte funkar likadant utomlands.
Om det finns ett forum typ BC där vi alla dra ett strå till stacken för att hjälpa varandra att lyckas var vi än finns i världen så är jag väldigt positiv till det.
Dock är detta min personliga åsikt men tror att en del på forumet känner likadant.

Ps. Hade haft samma inställning om du varit i samma sits som Dr. Miles

Bästa Flygresor, Lounge, Hotell | Recensioner, Test och Forum. BusinessClass.se är adressen och ställer frågan om detta hör hemma här.
Vill Dr. Miles köra en blogg så läser jag den på en annan sida men här gärna inte här.
Får jag också skriva en blogg om mitt liv i X-land/stad?

More is less, antal inlägg/träffar vinner inte alltid.
Mina 2c men så tycker jag

Självklart, jag skulle uppskatta att läsa om du också har något att dela med dig av dina upplevelser eller ställen du bor på.
I första inlägget står det att Dr. Miles skriver detta som en reserapport.
Livet är en resa med olika platser och upplevelser, därav förstår jag inte riktigt vad som är fel med inlägget från Dr Miles?

Självklart, jag skulle uppskatta att läsa om du också har något att dela med dig av dina upplevelser eller ställen du bor på.
I första inlägget står det att Dr. Miles skriver detta som en reserapport.
Livet är en resa med olika platser och upplevelser, därav förstår jag inte riktigt vad som är fel med inlägget från Dr Miles?

På sidan här förväntar jag mig att läsa om poängintjäng/maximering/bra deals/och för att få ta del av den otroliga
kunskapen som finns här och inte en blogg om X och Y
Det finns andra forum för sådana bloggar.,
Dr. Miles är fantastisk på att hitta deal men varför tillåtna en blogg som inte har någonting med medvetet resande att göra?

Ska inte argumentera mot dig, upp till var och en vilken/vilka trådar man vill följa, det kan bara individen avgöra.
Tekniska möjligheterna att köra "unscribe" finns i forumet, upp till var och en att applicera dom eller inte.

Tycker denna tråd är intressant och jag tror Dr Miles lägga tn någon reserapport från någon av sina resor mellan Tyskland och Sverige så är denna tråd helt legetim,

Fast fortfarande är adressen hit businessclass.se och jag besöker sidan för att få tips, få ta del av kunskapen som finns här/fantastiska deals och inte läsa en resebloggg.
Mer än så är det inte.

Vill jag läsa en reseblogg så finns andra forum för det.
Uppskattar allt Dr. Miles gör men varför här? Om 20 av oss vill börja blogga om vårt liv i X eller Y, vad fyller det för funktion på den här sidan?

/Gubbe

Last edited:
Toppen