Senaste nytt

Boeing 787 på Heathrow - Arlanda i juli (just nu, kan ändras)

Syftar du på BA780 den 14 oktober så är det en euro-konfigurerad 767a. Den har inte ens rad 10-13...?

Fel av mig. Vi reser 9 augusti - 14 augusti, och det verkar vara B787 båda vägarna än så länge.
På ditresan är 3D, 3F, 3J - 6A, 6E, 6K - 7B, 7D, 7F, 7J tillgängliga.
På hemresan är 6A, 6E, 7D, 7F samt hela raderna 11-13 tillgängliga.

Det är alltså varannan plats, och det ser väldigt märkligt ut. Jag hoppas på att det är någon slags fel.

Fick (för första gången) longhaul konfigurerad 767a igår på BA780. Visst är det ett lyft mot de vanliga stolarna, men baggagehyllorna är under all kritik. Knappt handväskor fick plats...

En par som uppgraderats sa att "wow detta måsta vara första klass" ;)

När jag går in och tittar på vår bokning 9/8 och hem 14/8 med BA781/780 står det nu att det är en B767. Trist!

Jag har dock inte läst någon annan stans att de ännu än gång ska ha justerat datumet för B787 mellan LHR - ARN. Vet någon nåt mer?

Måste hänt idag. Testade att lägga in equipment change i EF idag på mina flighter och då var det en 787:a.
Nu har jag en 767 för 16:e Augusti.

Inget mail från expertflyer ännu.

När jag går in och tittar på vår bokning 9/8 och hem 14/8 med BA781/780 står det nu att det är en B767. Trist!

Intressant är dock att det på ditresan är 9 rader C, men på hemresan är det 4 (eller var det 5) rader. Hoppas att det åtminstone blir en longhaul-767:a om vi nu inte får åka dreamliner.

Jag har dock en egen teori, optimist som man är, att de inte är 100% säkra på att det blir B787 dessa datum och att de då bestämt sig för att annonsera B767 och sedan låta det bli en glad överraskning om den hinner levereras i tid.
För visst är det så att det är nyleverans med osäkert datum från Boeings sida?

Enligt FlyerTalk kommer inte 787an sättas in på Stockholm överhuvudtaget. Men med lite tur blir det en överaskning åtminstone en dag eller så.

Lär nog ha med leveransproblemen att göra. Suck!

Toppen