Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Det är trist att behöva säga "Vad var det jag sa!", men min svägerska är nu försenad 18 timmar med DY7068 från OAK till ARN. Jag gav flera råd angående resan, men påpekade att det viktigaste rådet var att inte boka DY. Hon skulle landat 14:30 idag, men beräknas ankomma 6:30 imorgon. Då hennes semester slutar idag undrar jag hur hon ska kunna jobba imorgon. Kanske skulle hon få ett hotellrum över natten i alla fall, men det var inte klart ännu.

En liten undran, är detta samma svägerska som inte kom iväg från Skellefteå med SAS, inte fick sitt bagage med BA resa, och nu detta?
Vågar vi åka med samma flyg på fredag till LHR?

Att hon inte följer dina råd är något som jag verkligen inte förstår, jag gör det jämt och får nya upplevelser ideligen!

Jag förstår inte varför folk aldrig lär sig att man betalar sig fri från problem.
Mao, flyger du med Norwegian "you're on your own".
Betalar man några hundralappar till och flyger med en allians så öppnar sig det genast möjlighet till att flyga andra rutter hem.
Men hem kommer man och troligtvis är du inte hungrig eller törstig heller.

En liten undran, är detta samma svägerska som inte kom iväg från Skellefteå med SAS, inte fick sitt bagage med BA resa, och nu detta?
Vågar vi åka med samma flyg på fredag till LHR?

Att hon inte följer dina råd är något som jag verkligen inte förstår, jag gör det jämt och får nya upplevelser ideligen!

Det är samma svägerska som fick sitt SAS-flyg inställt från Umeå förra sommaren. Men det var svågern som blev av med bagaget när han flög BA/AA via LHR på grund av kaoset där.

Jag tror nog det kommer gå utmärkt med Farnborough-resan nästa helg, men av säkerhetsskäl åker hon SAS på hemresan, så att vi i alla fall kommer hem i tid (då vi åker med sista BA-flighten för dagen).

Jag är beredd att instämma med Nemo och känner att de flesta nog inte lär sig alls. Men jag har tålamod med min svägerska. Det ska bli spännande att höra hennes åsikter efter hemkomsten.

Ja, du har verkligen haft otur med BA 011430121 och det kan jag bara beklaga. Jag känner mig skyldig då jag rekommenderat bolaget på basen av mina egna erfarenheter.

Vad gäller min svägerska hade hon haft chans på ett BAEC-status om hon åkte med OW-bolag på denna resan, men valde DY istället. Som jag nämnde tidigare var min huvudpoäng dock att vad hon än bokade så skulle hon undvika DY.

Det är samma svägerska som fick sitt SAS-flyg inställt från Umeå förra sommaren. Men det var svågern som blev av med bagaget när han flög BA/AA via LHR på grund av kaoset där.

Jag tror nog det kommer gå utmärkt med Farnborough-resan nästa helg, men av säkerhetsskäl åker hon SAS på hemresan, så att vi i alla fall kommer hem i tid (då vi åker med sista BA-flighten för dagen).

Hmm, det talar ju för att man vill ha en incheckad väska med sig... Det vore ju inte fel att få ersättning för att den är borttappad en helg... ;)

Checka du in en tom väska du...., bara positivt om den blir försenad, haha.....

Tack för tipset! Tar min hopvikbara och fyller med tidningspapper (för syns skull). Bagagetaggen får gärna sitta lite dåligt också. Kommer väskan ändå fram är det bara att vika ihop och lägga i kabinväskan.

Jag förlikade 20 pax mot TuiFly som flög BLX 611 4 maj ARN CHQ och BLX 612 hem
Den 11 maj. Båda flighterna försenade då de fick 2x400 euro.

Toppen