Senaste nytt

Stopp i tågtrafiken till Östersund - vad gör jag?

Nemo

Medlem
Från Trafikstörningar - Norrtåg
image.jpg
 

Agö

Medlem
Lite knepigt att nå SJ kundservice på telefon just nu :)

Ja, och det blir inte bättre av att trafiken till och från Sthlm C dras med kraftiga förseningar.

Störningar i tågtrafiken Stockholm
2014-07-10 14:02
Viktig trafikinformation. Det är förseningar samt vissa inställda avgångar i tågtrafiken till och från Stockholm central efter en nedriven kontakt ledning vid Stockholm södra. Detta medför störningar i tågtrafiken till och från Stockholm och påverkar fjärr- och pendeltågstrafiken. Detta påverkar fjärrtåg mellan Stockholm och Hallsberg, Norrköping, Eskilstuna, Göteborg och Malmö samt för SL-pendeltågen som passerar Stockholm central. Prognos är att tågtrafiken ska kunna gå normalt kl 06.00 den 11/7.
 
Vi har ju en snabb bil utanför men det är 180 mil t/r och rörliga milkostnaden är typ 100kr/mil lågt räknat. Väg 45 suger duktigt dessutom. Och gravid fru, 2,5 åring gör det inte lättare.

€11300 för en Citation från Landvetter t/r börjar kännas OK nu :p
 

Nemo

Medlem
Är det 90 mil enkel hamnar du i Trondheim... Alternativet är att flyga till Vaernes och hyrbil. Flyg SEK4700 för 2 vuxna & 1 barn.
Du är inte i någon avundsvärt situation. Hoppas att det löser sig!

Edit: Då räknar jag från Sthlm, misstänker att du är i Gbg...
image.jpg
 
Last edited:

flybob

Medlem
Det var väl en medlem här som önskade sommarjobb, och kunde tänka sig att ställa upp som chaufför? Han kanske kan köra dig fram och tillbaka?

Det är på grund av detta jag skyr tågen. Det finns liksom inte några alternativ, som det oftast finns när flyg ställs in/strular.
 

Tockstew

Medlem
Kör bil. Har så länge vi haft barn kört från Stockholm till Strömsund som t.o.m. är lite längre än Östersund och det funkar. I så fall tar du vägen via Sundsvall alternativt via Bollnäs.

Hoppas det löser sig!
 

fredrik996

Medlem
5,5 timme från Sthlm till Åre med bil 2 kvällar innan nyår, då stannade jag och lämnade av min hund i Sundsvall och hämtade upp 3 kompisar där pisspaus m.m. sedan. rätt så okej tyckte jag. så du bör klara det till östersund på 4,5 med bil från sthlm :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det är väl bara att boka med poäng om biljetterna är dyra? Jag hittar avångar när jag kollade snabbt på sas.
 
Toppen