Jag föredrar A. Men B och C låter också mycket intressanta. Om ni vill lära er packa en väska bra, kan jag rekommendera någon typ av militärtjänstgöring

Redigerar mig själv, man lär sig att packa ner mycket saker som man knappt kommer att använda. Liten skillnad mot att packa bra och packa mycket
Jag förstår vad du tänker, mitt personliga intresse ligger mer åt hur jag bäst får allt jag behöver för 5 dagars affärsmöten i en portfölj och en kabin spinner. Jag valde spinner för att jag kan ställa portföljen efter några års släpande på PC och kringutrustning ovanpå en tvåhjuling, även om det är lite mindre utrymme i den. Det tog ned totalvikten ca 1.5kg. Sedan rationaliserade jag bort PC'n mot en Airbook, och slapp ett par extra laddare+adaptrar (laddar allting från Airbook'en), vilket sammanlagt tog ned vikten ytterligare med ca 2.5kg.
För närvarande fylls det ena facket i Samsoniten av en Victorinox Medium Packing Case med 5 skjortor, 2 slipsar och 2 par byxor. "Ovanpå" det kommer en kavaj, och sedan fyller jag ut mellanrummen med 5 kalsonger, 5 par strumpor, world adapter och extraglasögon. I det andra facket så åker det ned extra skor, joggingskor, 2 t-shirts, 2 par träningsstrumpor och en necessär med eltandborste, rakapparat, deo och piller.
Och i portföljen har jag 13" MacBook Air, iPad, apple laddare, Kingston remote presenter, VGA adapter, kort lightning kabel,
Jump Cable, US+UK Apple plug, Bose QC-15 lurar, tandkräm och after shave i plastpåsen, visitkort, loyalty cards, ett par extra kreditkort, Moleskin anteckningsbok och en bra ballpoint penna, nycklar, passerkort samt skärmrengöring
Sedan har jag gett upp plånboken för en
Wally Case vilket funkar över förväntan både vid affärsresor och privat, med sedelklämma och kvitto kuvert i portföljen (jag har mycket kvitton så de får inte plats i plånboken i alla fall).
Liiite nördigt, jag vet (både att skriva ned det och att faktiskt veta det ;-), men eftersom jag rest rätt mycket de senaste 15 åren så försöker jag förenkla packandet, optimera resandet (nej, med avseende på tiden inte poängen ;-)) och minimera totalvikten.
Så alla förslag på hur man ytterligare kan optimera det är intressanta, för om jag sparar 15 minuter på flygplatsen ut eller hem varje gång, eller när jag packar eller i stället för att tvätta/köpa nytt, så är det sammanlagt en hel del tid som jag kan spendera med min bättre hälft i stället.