Senaste nytt

Norwegian Stockholm-Bangkok - Erfarenheter?

Norweigan flyger mellan Arlanda och Bangkok, har någon något att säga om deras långflygningar. blir ca 3000sek billigare än att åka Thai airways direkt från Köpenhamn för mig och frugan, är det värt det?

Vill du ha kvar frugan? I sånt fall rekommenderar jag Thai. 3000 kr för två pers är det absolut värt med tanke på vad en förstörd semester kostar.

Jag tackar för svaren. det gjorde mitt beslut lite enklare. Reser normalt med Thai i jobbet och är jäkligt nöjd, så det får bli dem rent enkelt!

Enligt min erfarenhet, och en del andra jag känner, är det sällan flygbiljetterna som är den största kostnaden för en resa. Och, varför snåla in när risken att det blir långt mer kostnader och olägenheter? Nu har du ju bestämt dig, men rek; kör med Thai eller något av de större "riktiga" flygbolagen ....

Thais hemsida har två priser, dels ordinarie samt erbjudanden under en flik som kallas Offers helt sonika , dessa erbjudande är tidsbestämta, men dyker alltid upp när kampanjen är slut så startar en ny kampanj får scrolla ner så hittar man erbjudanden från Skandinavien.
Om Du vill kosta på henne något extra boka Eco Premium, men som sagt det finns "massor" av trådar här på BC om detta.
Lycka till och trevlig resa.

Jag snubblade ombord på ett DY flyg till Florida (FL) för någon månad sedan. Jag kanske hade turen att planet gick i tid. Dock satt jag i ekonomi..premium (deras motsvarighet till en businessclass light, slim, low) eller va det kallar det.

* Stolen var rätt ok för en dagflygning, inget man vill sova i dock. påminner om Businessclass stolar man satt i på 80-90talet.
* Maten var förvårnansvärt bra. Fick ett gäng bira/gt med maten (var inte i tjänst föränn 3dagar senare..så why the f not)
* IFE var riktigt bra. det är ett Android system. Exakt det system som AF nu installerar
* Innan landning roppade personalen ut att de ville ha hjälp med att städa planet för att hålla ner kostnaden..... yepp
* Planet var riktigt dåligt städat. Jag som är i branchen går gärna och drar fingret på ställen...
* När jag bad om en till öl så förklarade de hur jag skulle beställa och BETALA för den via IFE. Gick ganska smidigt faktiskt, men men
* Bara ena toaletten i A sektionen var öppen. Så blev lätt kö. När jag frågade personalen varför då förklarade de att då kan de öppna den andra påvägen hem..å på sätt sätt slippa städa i FL. Något som en vän som jobbar på DY säger att de absolut inte gör, så misstänker det var ett skämt.....hoppas jag.

I det stora hela tycker jag det var en bra flygning.

Last edited:
Just nu är för övrigt Stockholm-Bangkok en av de få linjer som håller tiden hyggligt väl eftersom den i stort sett enbart utförs av EI-LNA, en kärra som står i Stockholm och sover mellan flygningarna till Bangkok.

Men så fort den börjar trafikera USA kan man nog räkna med mer förseningar.

Jag har inte flugit långdistans med någotdera bolagen men skulle nog trots allt rekommendera Thai.

3000kr är en del pengar helt klart.Men jag skulle inte välja norwegian på lång haul.Har bara rest DY inrikes så jag kan inte uttala mig om produkt ombord.Det som är mitt argument att välja annat alternativ.Är att förseningar på DY är inte timmar utan dygn och det vill jag inte utsätta mig för.Sedan kanske Thai damerna är vänligare på riktiga THAI:)

Toppen