Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Enligt SAS är det som MrB lyckades med på USA bokningen en bugg, det ska inte gå att göra så (fungerade för mig också). Bara bokningar från hemsidan (inte ens via telefon hos SAS) skall gå att ändra enligt svar från dem.

När SAS IT för en gångs skull lyckats skapa mervärde för kunderna så visar det sig att det är en bug...

Hoppas verkligen att SAS tar sig i kragen och tar bort begränsningen på resebyråbokningar, för det finns uppenbarligen inga anledningar rent tekniskt i varje fall. Och några andra vettiga skäl till att det skall vara som det nu är kan jag inte se.

Jag tror iofs att vår resebyrå går via hemsidan, och inte via något speciellt resebyrå-interface när de bokar SAS-biljetter. Det kanske kan vara en förklaring. Men jag trodde ändå inte att plats skulle gå att välja annat än i samband med att bokningen görs.

Det kan nog förklara varför det funkar för dig.

Någon som vet, eller har en vettig gissning, varför denna begränsning med resebyråbokningar har införts?

Jag tror iofs att vår resebyrå går via hemsidan, och inte via något speciellt resebyrå-interface när de bokar SAS-biljetter. Det kanske kan vara en förklaring. Men jag trodde ändå inte att plats skulle gå att välja annat än i samband med att bokningen görs.

Vad är det för resebyrå? Det låter väldigt okonventionellt måste jag säga, på gränsen till konstigt. OM de bokar via hemsidan så funkar det ju såklart, så har det alltid varit, men vilken resebyrå bokar via hemsidan och inte via Amadeus??

Har haft motsvarande problem, måste gå genom AMEX resebyrå. Seating fungerar ej på SAS (förutom US 10 dar sen efter PAX), Lufthansa site fungerar ej, LOTs site fungerar ej (trots registrerat EBG) men Thai fungerade alldeles nyss t.o.m. utan att vara inloggad.

Har haft motsvarande problem, måste gå genom AMEX resebyrå. Seating fungerar ej på SAS (förutom US 10 dar sen efter PAX), Lufthansa site fungerar ej, LOTs site fungerar ej (trots registrerat EBG) men Thai fungerade alldeles nyss t.o.m. utan att vara inloggad.

Kan meddela att det verkar som att man numera inte kan ens få upp bokningen på thai's hemsida och således inte välja plats. Det går för övrigt inte heller att få upp bokningen på LOT's hemsida heller. Kan få upp bokningen på Lufthansa, sas och checkmytrip nu.

Eftersom att man inte kan välja plats via thai's hemsida nu längre, är det någon annan sida man kan göra det via?

Toppen