Senaste nytt

Utkastad vid överbokning på hotellet

[Hmm.. jag letar just efter denna text avseende Priority club, men hittar den inte. Har nämligen en bokning på Intercontinental i Berlin from imorgon och de har mailat och vill att jag kontaktar dem. Troligen en överbokning då min kollega fick sån info då de ringde honom. Han blev erbjuden annat hotell. Kruxet är bara att vår konferens är på Intercontinental...

QUOTE=Homer;123496]En del hotellkedjor har klara regler för vad man har för rättigheter vid överbokning,
Carlson vet jag inte, det kanske står något någontstans på deras website?

med PriorityClub är det solklart

If your reservation cannot be honored, the host hotel will provide a room at, and transportation to, another convenient and comparable hotel, and pay for telephone calls to notify family of the lodging change. The host hotel will also pay the full cost of the first night's lodging rate, plus tax. Any advance deposit will be refunded.[/QUOTE]

[Hmm.. jag letar just efter denna text avseende Priority club, men hittar den inte,

QUOTE=Homer;123496]

If your reservation cannot be honored, the host hotel will provide a room at, and transportation to, another convenient and comparable hotel, and pay for telephone calls to notify family of the lodging change. The host hotel will also pay the full cost of the first night's lodging rate, plus tax. Any advance deposit will be refunded.
[/QUOTE]

Se https://www.ihg.com/intercontinental/hotels/gb/en/customer-care/book-with-confidence dock verkar det bara gälla för bokningar på deras site som garanteras med kreditkort.

Stort tack!

Hotellet har stora problem... Tydligen är över 50 av oss 250 delegater utan rum första natten.. Spännande!

Jag har ännu inte pratat med dem, utan planerar att dyka upp sent ikväll och spela frågande.

Och idag blev jag utkastad från Park Inn Harlow, utanför London. Anlände strax innan midnatt och alla rum var tyvärr sålda. Verkligen kul när man har spenderat de senaste två dygnen ombord på flygplan...

Och jag har för första gången upplevt irrops på hotell. Jag fick inte checka in på Scandic Kungsgatan, utan det blev Scandic Klara istället. Ett helt kvarter att gå.

Och idag blev jag utkastad från Park Inn Harlow, utanför London. Anlände strax innan midnatt och alla rum var tyvärr sålda. Verkligen kul när man har spenderat de senaste två dygnen ombord på flygplan...
Hej, vad hade du för bokning, prepay och / eller granterad med kort? Status? Hur löste hotellet detta?

Hej, vad hade du för bokning, prepay och / eller granterad med kort? Status? Hur löste hotellet detta?

Hade bokat med Club Carlson poäng. De löste det med att jag fick bo på ett annat hotell i närheten, med taxi till och från stället. Visserligen lite jobbigt att somna klockan 2 på natten, men bättre än att vara utan rum då de till en början föreslog att återbetala min bokning.

..., men bättre än att vara utan rum då de till en början föreslog att återbetala min bokning.

Det låter ju fasen helt otroligt att de ens föreslår något sådant. Att ha bokat med poäng är väl att anses som att rummet är prepayed/garanterat, eller? I så fall borde du kontakta Club Carlson och nämna detta.

Toppen