Senaste nytt

Fredagstråden™

Huja, länge sen jag skrev om en fredag här känner jag.

Sen sist har jag passerat 100 inlägg, vilket jag inte gjorde något speciellt åt. Men ändå kul iom att jag läser mer ön jag skriver här.

Hursomhelst, fredagen har bestått av att skriva exjobb, just idag har jag behandlat vad en pelarfot är och dylikt. Sen har jag varit på bio med frökenFlyingFire, trevligt, vi såg Grand Budapest Hotel. Klart rolig film som med 4:3-format och fasta filmvinklar gav den en rätt bra dimension. Att det var dubbla poäng var ju trevligt, så totala antalet insamlade poäng idag var bra. Där ska man ju också jobba ihop ett guldkort tänkte jag, halvägs dit nu. Men det är nog i hamn innan sommaren är slut.

Nu sömn för att dra sig ut och cykla c:a 8 mil imorogn bitti.

På mange måder en rigtig god dag men også en helt vanvittig dag hvor jeg har løbet fra gate til gate.

Dagens første flyvning, SK1416, forløber planmæssigt, sæde 1D og sund morgenmad bestående af smoothie og vand.

Herefter loungemeeting i SAS Gold lounge ARN med Jonas C, super hyggeligt og fedt at snakke Turkish, Cathay, lifemiles og kamera med en ligesindet. God tur Jonas C jeg er kun en lille smule misundelig ;)

Jeg har fået lidt hjælp til at booke hotel via COOP Hotelpremie, dette kræver dog et COOP Med-Mera kort, det bliver et meget hurtigt besøg i COOP på Centralen hvor de ikke forstår noget som helst, godt man har et scan af (butiks)vejledningen på sin telefon.

Hurtigt tilbage på Arlanda, jeg øjner muligheden for at skifte til et tidligere fly videre til OSL, det er hurtigt klaret i SAS app'en og det bliver tid til dagens andet besøg i SAS Gold Lounge ARN hvor dagens frokost indtages. Menuen er Kyllingespyd og tomatsuppe, faktisk noget af det bedste mad jeg har fået i en SAS lounge længe. Tak for god mad SAS!

Der bliver også tid til at kigge på lidt champagne. Det bliver til en flaske Krug Grande Cuvee til 799 SEK, vilket fynd!

Vel på OSL står den på sikkerhedskontrol, jeg sørger naturligvis for at fjerne alle løse genstande og ikke stå i vejen for dem efter mig...

Der bliver skudt et par gode billeder af SAS nye indenrigslounge og i særdeleshed BusinessClass.no Meeting Point OSL Domestic, yes det findes faktisk ;)

Dagens destination er Stockholm, men alle fly var fulde da jeg bookede så returen bliver via CPH, expertflyer viser dog C2 .... M1 på første afgang mod Arlanda, jeg kigger derfor forbi SAS disken lige neden for indenrigsloungen. På klingende norsk lyder det "nei nei den ar i minus" OK, jeg kan nu være agehall's vidne på at expertflyer mfl. er et udtryk for hvad man vil sælge og ikke antallet af ledige pladser på en given afgang. Den meget venlige SAS dame gør mig også opmærksom på at jeg har SB3 og ikke SEQ3 på CPH-ARN senere på aftenen, godt man nåede et tidligere fly til OSL, for nu når jeg også et tidligere fly til CPH. Hvor der er rigeligt plads til alle

Jeg finder gaten hvor første fly til CPH afgår fra. Ingen problemer at komme med her, jeg bliver dog nødt til at bytte 1F mod 4E.... Vel i midt midtersæde ser jeg dog at 5EF er tomme, jeg rykker derfor til 5F. Wuhu seatblock til alle i Plus!

På CPH lander vi lidt forsinket ved gate B6, pis, jeg har 30 min til næste SK410 letter mod ARN.

Det bliver en spurt til loungen, smider en skive rugbrød med fiskefrikadeller og en ginger ale i ansigtet, når at skrive i gæstebogen og er tilbage ved gate B9 20 min senere, lettere svedig....

SK410 kommer er dog også letter forsinket så der bliver lidt gnubben skuldre ved gaten, alt for mange mennesker på alt for lidt plads.

Jeg kommer på relativt hurtigt og finder min plads(!) 6B kort før der bliver sagt "boarding completed" spørger en yngre herre om jeg HAR 6B, mens han viser mig et boardingkort med 6B... Jeg har 6D, men han får 6C og er meget tilfreds. Da jeg nærstuderer mit boarding kort der har både OSL-CPH og CPH-ARN går det op for mig at jeg havde 4B og ikke 4E på OSL-CPH og nu 6D istedet for 6B. Jøsses. Jeg bliver noget flov men tænker også tilbage på at jeg (app inklusiv) har haft 9 boarding kort idag og ændrer fly 5 gange totalt... puha.

Flyvningen var dog helt fantastisk, denne gang med DANSK crew i super humør en god blanding af 'tant och gubbe' men også en del meget unge. Alt i alt en rigtig god flyvning, servicen i Plus bestod af Cola Zero, vand og "Health Bar", faktisk dagens 3 health bar. Den er nok noget af det bedste i SAS sortiment inden for Skandinavien. Meget mættende på trods af den kun vejer 50g.

Vi spoler hurtigt forbi dagens 3. tur med ARN express og også den 62 kr dyre tur fra Centralen til Solna Station.. tak SJ...

På vej fra Solna station til Quality Hotel Friends er der en hel del larm. Larmen kommer fra Friends Arena.... Ved check in spørger jeg hvilken koncert der er... One Direction er svaret. Jeg spørger hvor længe det bliver ved "til kl 23, men de spiller igen imorgen..." Godt man ikke er på værelset lørdag aften.

Aftenen afsluttes i Restaurant On Top med en ganske glimrende GT og lidt friteret surdej som snack.

God weekend til alle og jeg ser meget frem til træffen på Monks imorgen! :)

Så alt i alt blev det til 5 loungebesøg 4 flyvninger med SAS, 3 healthbars, 2 flyvninger i galt sæde!! og 1 helt vanvittig, men alligevel god dag.

Last edited:
God Helg önskas från Madrid, har hyrt lägenhet över helgen, utsikt mot slottet. Fantastiskt! Kom hit redan vid lunch så jag och frugan har ätit Tapas både på längden och tvären och druckit otroligt gott. Trots viss förlust idag, (fotboll), är humöret på topp!

Haft en galen vecka med sjukt mycket jobb. Hade tänkt byta Småland mot Stockholm i helgen, hade passat bra då frugan jobbar där både fre samt mån - tis nästa vecka, men det var i princip omöjligt att hitta ett bra, centralt hotellrum.

Antar att One direction drar lite extra folk....

Haft en galen vecka med sjukt mycket jobb. Hade tänkt byta Småland mot Stockholm i helgen, hade passat bra då frugan jobbar där både fre samt mån - tis nästa vecka, men det var i princip omöjligt att hitta ett bra, centralt hotellrum.

Antar att One direction drar lite extra folk....

Summerburst, min vän!

Livet består inte bara av champagne och resor.
Ibland omkullkastas allt och det är bara att följa med.
Njuter av lite "normala" sysslor i mitt liv, såsom att tömma ugnen med stor förväntan. Se att resultatet blivit bra och hoppas på att alstren snart får njutas av hos någon annan.

image.jpg

Önskar er alla en trevlig helg!

den 62 kr dyre tur fra Centralen til Solna Station.. tak SJ...
Skaffa ett SL Access (20 SEK), ladda med 100 SEK (eller högre, valfritt belopp), ange standardresa 2 kuponger (=1 zon). Du sparar in det om du reser mer än två enkelresor jmf med kontant betalning i spärr.
- SL Access köper du i tunnelbanespärren, hos ett ombud (exempelvis Pressbyrån), på pendeltågsstationerna och på SL Center.
- Det går också att skapa ett eget kort med eget motiv (hint Jacob) Designa SL Access-kort

Toppen