Senaste nytt

United First mistake fare: Boston - San Francisco - Sydkorea T/R

Även om jag redan idag är EBS och kvalificerar till EBG iom denna flygning?
Det är helt upp till dig. Jag ha redan status så jag har inte tänkt på det.
Resan skall ge ca 25.500 status miles och ca 37.800 award miles till United Milage Plus.
För mig kan man göra mycket kul resa med ca 37.800 United miles än ca 34.000 EuroBonus poäng

Du får också möjlighet att köpa United miles billigt genom Award Accelerator. I teorin kan du köpa upp till 34.000 award miles för runt 780 USD om de inte har ändrat kursen.
http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/14989-united-award-accelerator.html

Även EBS ger nog silver hos United.
Nej, det går inte att statusmatcha från SAS EuroBonus Silver.

United skrev:
Customers who have Star Alliance™ Silver or Gold status are excluded from this offer.

MileagePlus Premier Status Match Challenge

Då får man 25 % extra miles eller var det redan inkluderat i 25500 respektive 37800?
United Airlines - MileagePlus Premier Benefits
Man får inte mer status miles även om man har elitstatus hos United. Bara mer award miles.

Last edited:
Jag skulle kreditera till EB eftersom United precis bytte till ett revenue baserat bonusprogram. Du betalade cirka 13000 SEK för biljetten vilken motsvarar ungefär 2000 Dollar. Och eftersom du är bas medlem skulle du få 5 poäng per dollar, alltså 10000 United award miles. 30000 EB poäng låter då mycket bättre.

Jag skulle kreditera till EB eftersom United precis bytte till ett revenue baserat bonusprogram. Du betalade cirka 13000 SEK för biljetten vilken motsvarar ungefär 2000 Dollar. Och eftersom du är bas medlem skulle du få 5 poäng per dollar, alltså 10000 United award miles. 30000 EB poäng låter då mycket bättre.

Den ändringen sker väl först våren 2015 dock?

Hmm, jag roade mig med att kika på min bokning för att se vad möjligheterna för att ändra lite var. Möts då av följande:

! A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued.

Kikar snabbt på bokningen och inser att SFO - HND har försvunnit.

Näväl, jag får väl kontakta United och se vad det är för strul.

Edit: Ringde United och fick tala med en skön kinesisk kvinna som bad så hemskt mycket om ursäkt för att det strulat. Hon sa att flighten den 22 till HND hade ställts. Hon bokade om mig på följande vis:

BOS - IAD
IAD - NRT
NRT - ICN
ICN - SFO
SFO - BOS

Har ju aldrig varit på IAD och inte heller flugit 14h 20m heller, så det skadar ju inte :)

Last edited:
Gott! Då blir det samma rutt som jag körde på. Den totala rutten inkl. positionering blev CPH-LHR-JFK-BOS-IAD-NRT-ICN-SFO-BOS-JFK-LHR-CPH.

Toppen