Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Bara en kontrollfråga: Är det *avgångstid* efter 16:00 som medför middagslådan, eller räcker det att man är i luften efter 16:00? Jag har ett par kommande flygningar där avgångstid är strax innan 16:00 och det är bra att veta hur man ska ladda upp i loungen?? (Frågan gäller intra-europe, SAS Plus, ganska långa flygningar, typ 3h.) Ser ut som att det gäller flighter som avgår efter 16:00, men man kan aldrig vara säker... ;)

Visa bifogad bild 25312

Avgångstid efter 1600, tyvärr...

Tycker att de borde servera lådan även under lunchtid.

Ja, jag håller helt med om att de borde lasta och erbjuda måltidslådan på alla flighter som kommer efter frukost. Jag tror inte ens det skulle bli dyrare för SAS med tanke på vad man plockar på sig vid lunchtid i Plus; chips, macka/sallad/pizzabit, muffin/choklad/chokladboll plus dryck...

Jag tycker man borde erbjuda något mer i form av mat på inrikes, nu har jag ätit igenom sortimentet några gånger och jag saknar mackorna något fruktansvärt :(

Jag tycker man borde erbjuda något mer i form av mat på inrikes, nu har jag ätit igenom sortimentet några gånger och jag saknar mackorna något fruktansvärt :(

Det enda som är värre än att få Plus-mackorna är att inte få Plus-mackorna...

Last edited:

Tycker också att mackorna kunde fått vara kvar. Det är ofta jag inte hinner med något direkt mättande innan jag tar flyget direkt efter jobbet. Känns inte helt rätt att käka sig mätt på chips och choklad när magen skriker efter någon form av substansiell föda...

Det ända som är värre än att få Plus-mackorna är att inte få Plus-mackorna...
Jag måste nog ärligt säga att jag tyckte mackorna var goda, men visst du har en poäng ;)

Tycker också att mackorna kunde fått vara kvar. Det är ofta jag inte hinner med något direkt mättande innan jag tar flyget direkt efter jobbet. Känns inte helt rätt att käka sig mätt på chips och choklad när magen skriker efter någon form av substansiell föda...
Ja nu tar man det istället för något "nyttigare" som man samtidigt blir mätt på, tycker SAS får tänka om här!

Känns inte helt rätt att käka sig mätt på chips och choklad när magen skriker efter någon form av substansiell föda...

Det är för att du måste blanda det hela med champagne!

Ja nu tar man det istället för något "nyttigare" som man samtidigt blir mätt på, tycker SAS får tänka om här!

Jag tycker deras nuvarande koncept är skitbra. Chips och muffins är allt man behöver imho!

Nya SAS Plus testades i veckan t.o.r. till Köpenhamn.

Att inte ha en enkel smörgås eller liknande är "futtigt".

Det fick bli muffins, Wasa-sandwich, health-bar och två flaskor vitt vin såväl på ut- som hemresa.

Toppen