Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Nope. Misstänkte att denna skulle vara svårare än brukligt - ingen vanlig turiststad.

1 miljon människor bor i staden.

Last edited:
Palazzi pekar mot Italien, ingen turiststad kan betyda industristad, en av bilarna på gatan ser ut som en Fiat ... Alltså är det Turin!? Dagens chansning :)

Mestre i regionen Veneto? Alldeles "bredvid" en av de största turistmålen i norra Italien, men inte så turistig själv kanske, i och med att det är en industristad den också.

Det finns över 100 städer i Kina som har minst 1 miljon invånare...

Haha, japp. Dock sa jag att ni var i rätt del av världen när Milano nämndes..

Palazzi pekar mot Italien, ingen turiststad kan betyda industristad, en av bilarna på gatan ser ut som en Fiat ... Alltså är det Turin!? Dagens chansning :)

Stämmer mycket bra - bra gissat :) Bilden är från en av Europas längsta shoppinggator. Ville hitta en bild där inte "La Mole" syndes, som ju är den bild som direkt förknippas med staden (för sen som är bekant).

Fantastisk stad, som borde vara en turistdestination. Maten är fantastisk, affärerna många, omgivningarna vackra mm. Endast 1h med tåg från Milano.

Nu kan någon ta över "spelet" :)

Varifrån är denna bild tagen, och vad är det vi ser?

IMG_2984.jpg

Åtta poäng.

Dubbel svenskkoppling. Driftig brödraskara samt gyllene barfotadans

Drar av en gissning då jag inte alls känner igen något på bilden. Men bilden känns lite sovjet och tillsammans med svenskkoppling och gyllene barfotadans måste jag chansa på Baku. Sen vad vi ser har jag ingen aning om.

Det finns en moské till vänster och det verkar som platsen har torr klimat.
Jag gissar Antalya. (jag har varit där men bara på busstationen)

Toppen