Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Hej,

Har en fråga som förbryllar mig lite.. Möjligt att det redan besvarats tidigare i tråden, har dock försökt läsa igenom utan lycka.. Men det fanns ju en del posts..

Jag har ett EB Diamond, och kan ge min fru ett EBG, min fru kan i sin tur ge ett EBS till vår son. Alternativt kan jag ge ett silver till min fru och ett silver till min son. Men hur har SAS tänkt här? I det andra fallet går vi miste om ett EBG? Dvs att alt nr 2 är totalt meningslöst och bara korkat, eller har jag fel?

Tacksam för svar.

Hej,

Har en fråga som förbryllar mig lite.. Möjligt att det redan besvarats tidigare i tråden, har dock försökt läsa igenom utan lycka.. Men det fanns ju en del posts..

Jag har ett EB Diamond, och kan ge min fru ett EBG, min fru kan i sin tur ge ett EBS till vår son. Alternativt kan jag ge ett silver till min fru och ett silver till min son. Men hur har SAS tänkt här? I det andra fallet går vi miste om ett EBG? Dvs att alt nr 2 är totalt meningslöst och bara korkat, eller har jag fel?

Tacksam för svar.

Ja det är nog precis som du tänker, med andra ord är det mycket mer fördelaktigt att ge ett EBG som sedan kan dela EBS. Tycker personligen att det är logiskt, det är enbart du som EBD som har ett val att dela ut något kort, om man då väljer att dela 2 EBS istället för 1 EBG så finns det ju vissa följder som detta att de som fått EBS inte kan dela ut något i och med att det inte är en förmån.
Om du bara har 1 person att dela till så är ju EBG självklart och den personen kanske känner någon annan som vill ha EBS

När jag gick ombord i CPH ville de att alla som skulle priority boarda skulle visa sina Guld-kort, jag visade mitt EBD varpå de ville se min biljett. Jag gissar att personalen inte visste vad EBD var för något. Låt se om det blir ändring till hösten.

När jag gick ombord i CPH ville de att alla som skulle priority boarda skulle visa sina Guld-kort, jag visade mitt EBD varpå de ville se min biljett. Jag gissar att personalen inte visste vad EBD var för något. Låt se om det blir ändring till hösten.
Antiklimax!
Jag skulle tycka det vore tråkigt att bli mer ifrågasätt än sällanflygarna med *G.
Nu så ska man bara se om det kommer något DiamondPackage hem...

Jag får intrycket av att din fru och din son inte reser speciellt mycket. Då kan man fråga sig vad meningen med att öht ge dem status är... Min fru gör några resor då och då i jobbet, men tyckte det var ganska onödigt med status eftersom hon ändå inte skulle ha speciellt mycket tid att utnyttja lounge etc.

Jag tycker dessutom det är bra att SAS ger oss alternativ. Det är väl upp till var och en vad de tycker är bäst att göra. Om du anser att det är bättre att ge bort ett EBG som sedan ger tredje part ett EBS istället för att du ger bort två EBS, så är det din ensak. Finns säkert de som tycker tvärt om.

Antiklimax!
Jag skulle tycka det vore tråkigt att bli mer ifrågasätt än sällanflygarna med *G.
Nu så ska man bara se om det kommer något DiamondPackage hem...
Jag har alltid guldkortet i fickan också eftersom Diamant-kortet inte fungerar vid incheckning, gate eller i loungerna! Det är kanske det som personalen redan vet...

Se där, då var poängen från Aten inne och man har inträtt i den exklusiva diamant-gruppen! Wohoo! :cool:

För att svara på min egen fråga någonstans långt tidigare i tråden (och som någon annan kanske redan har skrivit); ger man bort ett silverkort som EBG och sedan kliver upp på EBD under samma år, kan man bara ge bort ett silverkort, inte guld. Så, ge inte bort några silverkort om ni planerar att gå vidare!

Tyvärr så visade sig verkligheten vara något annat, åtminstone för mig. Jag har nytt kvalificeringsår från 1 maj, men kan inte ge något nytt guldkort utan sidan säger att jag redan nått mig gåvakvot för innevarande kvalificeringsår.

Kolla igen. Jag tror dom fixat detta. Åtminstone ser det ut så hos mig.

Toppen