Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Air Malta som är handler för SAS på MLA har inte alltid riktigt koll på läget. Ibland delar de ut lounge vouchers även till EBG/EBD/UA*G/A3*G osv. som reser i SAS Minus, oftast inte. Huruvida SAS har något avtal på plats där de betalar La Valette även för EBG/EBD i SAS Minus har jag ingen aning om. SAS Plus verkar däremot numera alltid inkludera en loungevoucher.

Eftersom loungen INTE på något sätt är en Star Alliance lounge så fungerar det inte att bara visa upp EBG/EBD. Det händer ofta att man ser/hör svenskar som frustrerat viftar med sina EBG/EBD i tron att någon på La Valette skulle bry sig särskilt mycket. Man måste ha en loungevoucher för att komma in. Alternativt kan man komma in på sitt Priority Pass.

Ankomstloungen är endast till för Priority Pass medlemmar och La Valette's egna medlemmar som jag har förstått det. Den är inte mycket att skriva hem om, men det är ändå trevligare att vänta på bagaget där än ute vid bagagebanden.

Air Malta som är handler för SAS på MLA har inte alltid riktigt koll på läget. Ibland delar de ut lounge vouchers även till EBG/EBD/UA*G/A3*G osv. som reser i SAS Minus, oftast inte. Huruvida SAS har något avtal på plats där de betalar La Valette även för EBG/EBD i SAS Minus har jag ingen aning om. SAS Plus verkar däremot numera alltid inkludera en loungevoucher.

Eftersom loungen INTE på något sätt är en Star Alliance lounge så fungerar det inte att bara visa upp EBG/EBD. Det händer ofta att man ser/hör svenskar som frustrerat viftar med sina EBG/EBD i tron att någon på La Valette skulle bry sig särskilt mycket. Man måste ha en loungevoucher för att komma in. Alternativt kan man komma in på sitt Priority Pass.

Ankomstloungen är endast till för Priority Pass medlemmar och La Valette's egna medlemmar som jag har förstått det. Den är inte mycket att skriva hem om, men det är ändå trevligare att vänta på bagaget där än ute vid bagagebanden.

Ja, då verkar det som att det är kabinklassen som avgör...

En annan fråga: Kunde inte komma åt min bokning MLA-ARN alls igår för incheckning eller dylikt. Det stod bara att min bokning inte fanns - varken med EB-numret eller bokningsreferensen. På boardingpasset idag har de bytt min bokningsreferens mot en annan med bara bokstäver. Är detta något som Air Malta pysslar med?
Minns faktiskt inte hur jag gjorde förra vändan...

En annan intressant grej var ju att de skrev B-klass på mitt boardingpass MLA-ARN. Jag var ju bokad i A-klass, så hos SAS står det ju ett stort C och ett litet A...

Air Malta har enligt egen utsago ett helt annat system än t.ex. SAS vilket gör att online-incheckning, online-seating etc. för SAS inte fungerar MLA-ARN. Så har det varit i alla år och tycks vara omöjligt för dessa två flygbolag att lösa.

Air Malta har enligt egen utsago ett helt annat system än t.ex. SAS vilket gör att online-incheckning, online-seating etc. för SAS inte fungerar MLA-ARN. Så har det varit i alla år och tycks vara omöjligt för dessa två flygbolag att lösa.

Ok, då vet jag. Kom inte riktigt ihåg hur jag gjort tidigare...
Nu var grejen att jag ville kolla och eventuellt ändra seating för oss alla - vilket jag inte då kom åt på det vanliga sättet.
När jag rest själv har jag nog inte brytt mig om att checka in, då jag ändå skulle addera ARN-KRN på flygplatsen.

Och tjejen i incheckningen sa bestämt att "Nej, jag kan inte lägga till ARN-KRN, för det finns inte i systemet!". Det går visst tyckte jag, för det gjorde jag för två månader sedan. In med bagaget hela vägen och jag tar boardingkort på ARN...
"Ja, men nu har vi bytt system..." sa hon då.
Stod på mig och efter lite bollande med en supervisor så hade hon lärt sig något nytt om det systemet... ;)

Last edited:
BA loungen T7 JFK, efter en mycket annorlunda bilresa, som innehöll en smärre kollision är man äntligen på plats, nu väntar mat före skuttet över Atlanten.

THY lounge i Istanbul. Klokken er 07 - jeg kan gæste 1 frem til klokken 13. Loungen er fantastisk med dens mange caféer og restauranter, men jeg begynder også at se svaghederne: skulle vente i kø 1 time for at få bad (fik udleveret en remote caller). Kø på ALLE toiletterne - det lugter i bageriet! Her er så mange mennesker at man er nødt til at holde øje med sin bagage.

Nu bliver jeg nysgerring, hvad mener du Jonas C? Tror mange af os ikke forstår din antydning. Jeg læste alt hvad han skrev, da han fiskede mange ekstraordinære deals frem. Så jeg savner ham faktisk. Det sidste jeg husker var at han ledte efter et exotisk sted at bo for en længere periode..

Jag vet inte de exakta omständigheterna, men det sista inlägget som skrevs av honom bör nog ge en indikation på skälet till avstängningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen