När du blev ombokad igår morse, fick du boardingkort direkt? Eller förväntades du komma tillbaka och checka in?
I din nuvarande situation är det "ord mot ord". Detta kan lösas av att du förklarar Emirates att du kom tillbaka till den tid som var aviserat. Nu anser du att du är ombokat till ett annat flyg än det som blev sagt till dig. För att lösa detta, vill du gärna se en kopia av hela bokningen inklusive alla ändringar som har blivit gjorda. Då kan du se om a) det blev missuppfattat kl 4 på morgonen, eller b) du blev ombokat utan vetskap.
Jag tror mer det är a) att jag missuppfattat. Hon som sa till mig same time next day hade precis fått jobbet hos emirates, så tror inte hon visste vad hon pratade om. En dyr läxa jag måste stå för
Fråga lugnt och sansat efter Station Manager eller Duty Manager i Bangkok, förklara hela situationen och be om hjälp
Tack för hjälpen. Snackade med duty managern.
Slutade dock med att jag var tvungen att köpa en ny biljett. Förstår inte varför jag ska betala för deras misstag. Dem sa att dem mailade airport hotellet om att informera mig. Satt i hotellet hela dagen. Förstår inte varför dem inte påminner mig om att det är dags. Sista gången Emirates för mig.
Kl var 4på morgonen, ground staff stod précis vid porten med mitt namn. Jag pekade på skylten och hon berättade att Qatar har väntat 30minuter på mig men flyget lyfte precis så 'vi har bokat in dig till vår Emirates Airport hotel och ditt flyg åker imorgon samma tid'. Jag sa OK, och hon sa 'follow me' och tar mig till limousinen som tar mig till hotellet intill Flygplatsen. Vet inte vad mer jag skulle gjort? Tänkte direkt när jag vaknade hur jag vet vilken tid mitt flyg går men mindes dagen innan att hon sa 'next day same time', tänkte inte mer på det.
Nu drar du fel lärdom av det hela. Lärdomen ska vara att aldrig boka tighta connections på separata biljetter.