Senaste nytt

Etihad First Class Apartment - riktigt imponerad!

SK

Medlem
Wow, skulle vara riktigt nice att få testa The Residence.......men 28.000 USD känns lite väl saftigt för mig :S
 

MarcusC

Medlem
Galet häftigt ..men säkert smart , kanske ett alternativ för de som inte har en egen widebody kärra ståendes för längre resor (typ Saudiska kunga familj etc..)
 
Fantastiskt!
Jag tror EY kommer lyckas sälja "The Recidence" nästan jämt. Man siktar in sig på den grupp resenärer som som normalt chartrar en business jet.
Det finns ett icke obetydligt klientel som chartar små privat Jet för flygningar mellan Förenade Arab Emiraten och London, Paris, New York etc...regelbundet.
Dessa är rika men inte tillräckligt rika för ha råd med en egen bizzjet som ex en Gulfstream 5 , Boeing Business Jet etc som kostar flera 100 miljoner i inköp. Sedan tillkommer driftkostnaden ;)
Särskillt på långa flygningar till ex New York, Sydney etc..kommer EY Recidence vara "billig" jämfört med att charta en bizzjet med interkontental räckvidd och A380 kommer erbjuda fantastisk komfort :D

Enligt Ethiad CEO kostar en komfortabel privatjet ungefär 100 000$ Oneway AUA-London och EYs erbjudande är ett mycket prisvärt alternativ för den här kundgruppen.

Är det någon här som tror The Recidence kommer vara bokningsbar med miles/bonuspoäng?
Jag tror inte det ;)
 
Last edited:

JonW

Medlem
Nja, de som bokar privatjets är ju i regel några stycken, och man kan nog boka max två pax i denna, som då bör känna varandra rätt väl.
Men det ska bli intressant att se hur de prissätter Residence för 1 resp 2-personersbruk. Utrymmet är ju exakt det samma.
Och vilka man kan bjuda in i kvarten, några fler med samma biljett finns ju inte, så jag gissar på olycksbröder i vanlig förstaklass.
 
På Airliners påstås det är det kommer att gå att boka award på miles i "The Recidence" för 4700 000 Ethiad miles för en flygning AUA-LHR, inga partnerbolags ff program kommer vara möjliga att använda.
 

Magino

Medlem
Men det ska bli intressant att se hur de prissätter Residence för 1 resp 2-personersbruk. Utrymmet är ju exakt det samma.

När man prisar upp Residence på deras hemsida så tillkommer endast skatter och avgifter på person två. Jag får upp på ett random datum i januari 280.000kr för två personer tur och retur AUH-LHR. 2.200kr billigare för en person.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kanske ska påminna er om Etihad Airways är American Airlines AAdvantage partner och bonusresa mellan Europa och Mellanöstern/Indiska subkontinent är 40.000 miles per enkelresa.

http://www.businessclass.se/forum/o...dvantage-all-partner-airlines-award-trad.html

OAAwardChart0909.gif


Om man bokar London-Abu Dhabi i First class med miles så långt fram i tiden så möjligt, kanske har man tur så att man får placerad i Etihad The Apartment. ;)
 
Toppen