Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Haha, identiskt här. Samma datum, samma Gold Smart Pass idag. Klockrent jobbat...

Samma för mig. Unheard of, fruns Guldkort kom för en vecka sedan. Börjar nästan tro att grannarna tömt brevlådan, men det är nog tyvärr SAS som är boven. HURRY UP!!!

Jag var en av de absolut första att uppgraderas till EBD vilket skedde natten mot 1 april. Kortet kom 16 april vilket innebär 12 arbetsdagar senare.

Borde väl vara något riktmärke om det är liknande tidsram för övriga.

Jag var en av de absolut första att uppgraderas till EBD vilket skedde natten mot 1 april. Kortet kom 16 april vilket innebär 12 arbetsdagar senare.

Glöm inte heller bort påskhelgen mitt i allt, som säkert försenat en del saker...

Jag har fick statusen uppflyttad till Diamond direkt efter min senaste resa den 7:e april och den 11:e april skrev de att "In a few weeks, you will receive your new Diamond card, a Smart Pass and baggage tags".
Inget nytt kort än så länge, däremot kom ett nytt Gold Smart Pass igår vilket känns lite onödigt eftersom det jag har gäller ett bra tag till .

Hur skrev de det, fick du ett mail? Jag åkte mitt sista leg den 15/4, dröjde till 19/4 innan poängen dråsade in och då visades Diamond status på webb och app. På webben har jag tillgång till diamantbokningsfunktionen och jag har gett bort ett guldkort så det verkar legit. Men jag har inte fått nått mail. Anledningen att jag tvekar är att jag körde fasttrack to gold och det är det som gör mig osäker på om jag verkligen kommer bli D eller ej.

Om ni flyger plus får ni ju checka in två väskor var, dottern får en extra som EBS och du två extra som EBG så totalt sju väskor gratis ska det bli. Eller har jag missat något?
Jag har tolkat det som att två resp tre väskor är taket oavsett bokningsklass, någon som kan bringa total klarhet? Är det som Taxvalp skriver så känner jag mig ju blåst på 140$…

Dock blev jag mkt glad vid gaten där man scannade barcoden och sa, reseating for mr Lindberg and his daughter :=) det blev en opup vid gate till Business för både mig och dottern trots olika bokningsnr. Smaklig start på min (troligen enda) Diamondperiod.

Sen kom två av sju incheckade inte fram till Arlanda och av de som kom fram så hade endast dotterns gitarr priotaggen kvar… Massor av pax blev utan sitt incheckade bagage på SK406, damen i baggageclaim antydde men sa inte rakt ut att de maskar på CPH, stora problem de senaste 14 dagarna.

Jag pratade med en medarbetare på Sykes i Sveg i tisdags angående att jag inte blivit uppgraderad ännu. Han blev tvungen att återkomma till mig efter att ha pratat med deras EB-support.

Han sa då att det var förseningar och att nästan alla(!) skulle flyttas till ny nivå då man gjorde om EB-systemet, hur han kom fram till det vet jag inte, då jag tycker att det endast är EBG över 100K poäng/100 segment som skall flyttas till EBD samt EBB som har fler än 10 segment men under 20K poäng som skall bli EBS, i övrigt tycker jag att alla borde ligga kvar på de nivåer dom befinner sig..

Han höll med om att jag skall bli uppgraderad i alla fall...

Jag hade nog fått ett lika bra svar på 0690-123 45 :)

Mvh
/NotRyan

Jag blev också uppgraderad natten mot 1 april, men fortfarande inget EBD-kort. Däremot fick jag hem ett EBG-Smart Pass igår.

Jag blev också uppgraderad natten mot 1 april, men fortfarande inget EBD-kort. Däremot fick jag hem ett EBG-Smart Pass igår.
Samme her. Ble oppgradert natt til 1.april. Fikk EBG Smart Pass i går samtidig som frun fikk sitt nye EBG kort/baggasjetags.
Regner med forsinkelsen er pga combined MC/Amex kort.

Oavsett vad folk tycker och tänker om EuroBonus 2.0 och lanseringen får vi väl i alla fall konstatera att Diamond drar intresse.

Den här tråden har funnits i strax över tre veckor och har på 25 dagar haft 37.000 visningar. Det måste vara rekord på BusinessClass. :)

Toppen