Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Av någon outgrundlig anledning har bland annat jag bokat en resa till SFO från LLA med SAS 30/4-6/5 (från SFO 5/5 då)

i Business då så det blir 32 500 poäng om jag räknat rätt...

Av någon konstig anledning är jag också med på samma flighter (men från ARN då), jag vet inte riktigt hur det här gick till :cool:

Av någon outgrundlig anledning har bland annat jag bokat en resa till SFO från LLA med SAS 30/4-6/5 (från SFO 5/5 då)

i Business då så det blir 32 500 poäng om jag räknat rätt...

Av någon konstig anledning är jag också med på samma flighter (men från ARN då), jag vet inte riktigt hur det här gick till :cool:

Hmm, förföljer ni mig, luktar första BC-träffen i SFO :)

Dagens tips till alla Göteborgare: lördag 23/8, GOT-AGP t&r över dagen i Plus för 2032:-
Har precis bokat åt mig och tjejen (hennes första MR :))
Ger 10k som Gold/Diamond, 8k för Silver och nedåt.

Ping Flood & GOTATH

Last edited:
Har satt mig lite på pottkanten.. Har varit "tvungen" att samla flygtimmar istället för SAS-poäng senaste månaderna och ligger back ungefär 30 000 poäng för att kunna behålla mitt guldkort. Värsta är att mitt kort går ut den 31e maj, har ni några mr-tips från CPH för att få så mycket poäng som möjligt? Kanske är tvungen att kliva ner en klass detta året, livet är hårt!

Har satt mig lite på pottkanten.. Har varit "tvungen" att samla flygtimmar istället för SAS-poäng senaste månaderna och ligger back ungefär 30 000 poäng för att kunna behålla mitt guldkort. Värsta är att mitt kort går ut den 31e maj, har ni några mr-tips från CPH för att få så mycket poäng som möjligt? Kanske är tvungen att kliva ner en klass detta året, livet är hårt!

Om du är pilot så borde det väl gå att locka någon flygintresserad EBD med en "flygupplevelse" där de får följa med när du flyger och samlar flygtimmar (lite som "private jet" för fattiglappar) mot att du får det EBG-kort som de kan ge bort. Själv har jag tyvärr redan gett bort mitt EBG-kort, annars hade jag varit intresserad. Sen beror det väl förvisso lite på i vilket sammanhang du flyger - om du kan ta med dig fripassagerare hur du vill eller ej.

Toppen