Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Själv går jag och väntar på att nya välkomstpaketet ska komma (ett sådant kommer, så klart). Ska bli intressant att se om de gjort något särskilt för EBD. Borde väl i alla fall finnas EBD-taggar och ett EBD smart pass. Skulle vara helt fantastiskt om det låg med ytterligare något mer, en liten välkomstuppgraderingsvoucher eller något. Man kan alltid drömma i alla fall... :)

Blev uppgraderad till EBD tisdag förra veckan, 10 dagar sedan nu, så kan väl inte vara så många dagar bort.

Var på pendlarmötet i Kalmar i fredags då sa de att den 7:e skulle de köra igenom allt i systemen och därefter går nya korten ut. Så nästa vecka ligger det väl ett fint paket i brevlådan. :)

Var på pendlarmötet i Kalmar i fredags då sa de att den 7:e skulle de köra igenom allt i systemen och därefter går nya korten ut. Så nästa vecka ligger det väl ett fint paket i brevlådan. :)

Där är nog SAS inte ärliga att allt skall vara klart till den 7:e ?
Jag har inte fått min uppgradering ännu ?
Kanske har dom glömt mig eller är det flera i dag som inte fått uppgradering ännu ?

Dom hade säkert ambitioner att vara klara den 7e, men klart är det inte.... Det är jag ett levande exempel på...

Jacob, skulle du kunna kolla med SAS om dom skall vara klara nu? För om dom inte har kört klart allt så tycker jag att det är lite onödigt om alla ringer till dom och undrar vart EBD tagit vägen... :)

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Woho! Nu är jag Diamond! :)

När jag kollade tidigare idag så var jag fortfarande Guld, men nu har det ändrats till Diamond.
Min kvalificeringsperiod tog slut 31/1.

Woho! Nu är jag Diamond! :)

När jag kollade tidigare idag så var jag fortfarande Guld, men nu har det ändrats till Diamond.
Min kvalificeringsperiod tog slut 31/1.

Då vet vi att dom inte är klara I varje fall, jag har period april-mars och har inte fått ännu, antar att vi är med i sista batchen så att så många poäng som möjligt hunnit in på kontona...

Sitter och stirrar på bilden här och undrar vad det är jag missar.. Vad är det som gör Diamond så åtråvärt? Ge bort ett guldkort hade väl vart trevligt, visst, och självklart skönt att slippa "stressa" kring att göra slut på poängen (även om det känns som det skall vara möjligt utan stress innan 2017/2018.) Men nej, dessa två saker får mig inte att vilja MR'a mig till Diamond status, trots att jag förnyat guldet knappt halvägs under intjäningsåret. Skillnaderna kontra Gold är för små, helt enkelt. Händer det så händer det, är man retligt nära gränsen så kanske kanske (man ska aldrig säga aldrig osv), men att kämpa sig upp från Gold till Diamond... Varför? Vad är det jag missar? :)

Just nu verkar ju det som om det kanske inte är nåt att springa Marathon efter, men jag är så dum att jag tror att SAS kommer göra nåt mer av Diamondnivån och då kommer det nog att vara betydligt mer värt. Och då kommer vi ha en lång tråd över alla bittra guldmedlemmar som dömer ut SAS för att de inte sa någonting. Nånting sånt, så varför chansa! :D

Sitter och stirrar på bilden här och undrar vad det är jag missar.. Vad är det som gör Diamond så åtråvärt? Ge bort ett guldkort hade väl vart trevligt, visst, och självklart skönt att slippa "stressa" kring att göra slut på poängen (även om det känns som det skall vara möjligt utan stress innan 2017/2018.) Men nej, dessa två saker får mig inte att vilja MR'a mig till Diamond status, trots att jag förnyat guldet knappt halvägs under intjäningsåret. Skillnaderna kontra Gold är för små, helt enkelt. Händer det så händer det, är man retligt nära gränsen så kanske kanske (man ska aldrig säga aldrig osv), men att kämpa sig upp från Gold till Diamond... Varför? Vad är det jag missar? :)

Förmodligen är detta en försiktig introduktion som SAS kan svara upp till, för att därefter lägga till ytterligare förmåner. Blir intressant att följa...

+1
Med period som slutar FEB14 så vart även jag Diamond nyss, nu återstår bara att se om det finns några dolda fördelar med det? Av det som framkommit än så verkar det ju tyvärr inte så...

Toppen