Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

kommenterade? missade? vadå? sorry hänger inte med

Ibland så får man med sig "orginal" på sin resa.......Pixel kan berätta mer som satt sidan om henne.....:rolleyes::rolleyes:

Om jag skall uttrycka mig diplomatiskt... så ...hade hon åsikter om det mesta .....även BC personer som pratar med varandra:eek::eek:

Last edited:
Ibland så får man med sig "orginal" på sin resa.......Pixel kan berätta mer som satt sidan om henne.....:rolleyes::rolleyes:

Om jag skall utrycka mig diplomatiskt... så ...hade hon åsikter om det mesta .....även BC personer som pratar med varandra:eek::eek:

Nämnda dam satt på 1D och jag på 1F. Hon skulle inte ha frukost som oss andra utan en chokladmuffins. När serveringen var klar skulle hon ändå ha en frukostlåda som hon satte på den tomma platsen 1E. Efter ett tag skickade hon ut den för att lite senare ta in ännu en låda till som hon öppnade och tittade på bara.

Hon förklarade länge och väl för alla flygvärdinnor hur nöjd hon var över sitt guldkort. Hon hann även med en tupplur under resan. När vi skall gå av tar hon ner sitt handbagage modell riktigt stort som hon tappar ner så det precis missar mannen på 1C.

Precis när dörren öppnas vänder hon sig om i kabinen och förklarar med hög röst hur jobbigt det var med vissa personer som hade pratat oavbrutet i 3 timmar. För säkerhets skull stanna hon upp mitt i ankomstbryggan och drog av en svada till för de som ev. missade första gången.

Förutom detta så var det en trevlig tur med nya bekantskaper.

Precis när dörren öppnas vänder hon sig om i kabinen och förklarar med hög röst hur jobbigt det var med vissa personer som hade pratat oavbrutet i 3 timmar. För säkerhets skull stanna hon upp mitt i ankomstbryggan och drog av en svada till för de som ev. missade första gången.

"Sorry ma'm. Next time, maybe you should take a non-talking flight instead of a non-smoking one."

Frågan är enkel: Vilken är den extremaste mileage run som ni sett eller gjort? Den här killen klämde ca 150.000 miles på fyra veckor:

This is the thread with the wackiest mileage runs we have ever done. | Page 8 | Milepoint

Great Circle Mapper

Nu vet jag inte vad snubben betalade för det där, men det känns inte som en bra MR. Ett kriterium för att jag ska kalla något MR, är att det ska vara extremt bra värde för pengarna alt att man måste ha miles för att nå status. Att då sätta sig och flyga 150k på 4 veckor verkar enbart galet.

Last edited:
Enligt honom var ha rädd att quantas skulle dra in life time status och han ville försäkra sig om att hinna innan det. Tror dock inte att biljetten var så klurig, tror den var en resa med två avstickare :-0

Kommer att avboka min MR till MAD den 23 maj, GOT-CPH-MAD t.o.r. i Plus.
Har tjänat in så många poäng på OT till ORD och SFO den senaste tiden så resan till MAD behövs inte för EBG.
Eller ska jag satsa på Diamond?

Har du tid att nå EBD under ditt kvalificeringsår så är det nog inte fel. Nu när vi vet lite mer om hur förmånerna ser ut så är det helt klart rätt att sikta på det om merkostnaden inte blir allt för stor...

Hittade följande:

Stockholm (ARN) - Madrid (MAD) lö 10 maj 2014
08:30 - 12:30

Madrid (MAD) - Stockholm (ARN) lö 10 maj 2014
13:20 - 17:10

I SAS Plus för 2269 SEK och ger 8K EB. Frågan är, hinner man verkligen vända på 50 min?

Toppen